Låse en mappe og indhold i Windows XP

Hej!

Jeg skal låne min PC ud i weekenden, men har enkelte mapper med personlige data, filer osv.
Kan jeg på nogen måde låse denne mappe så andre ikke kan åbne denne mappe og se indholdet. Er der en funktion i Windows XP til det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben
2 hurtige måder at gøre det påsadoversæt til dansk efter behov - jeg sidder på et engelsk Windows :wink: )

1) Den grundige: Jeg går ud fra du selv er oprettet med administrator rettigheder.. Opret et gæstelogin (i kontrolpanel --> profiler) til den/de personer du skal låne computeren ud til

Højreklik på den folder du vil beskytte og vælg properties og vælg derefter fanebladet security
Herinde kan du definere hvem der må hvad med folderen.. fx læse filer, rette i den osv.. Sæt gæsteprofilen til at have ingen rettigheder.Og det er så det

2) den knap så gode: højreklik på folderen - og vælg properties igen og under "General" (det første faneblad) vælg at skjule folderen.. Det er ikke særligt effektivt - hvis altså personen du låner ud til desideret leder efter filerne...

Jeg håber i øvrigt at du har taget backup af alle vigtige filer på din computer.. Computere man låner ud har det med nogen gange at komme tilbage i en anden "stand"... Det være sig manglende filer, virus, hijack-programmer og andet godt.. (sidstnævnte selvfølgelig kun hvis den skal på nettet eller i kontakt med andre computere)

Så altså:
Back-up
antivirus opdateret
installer Ad-aware eller Spybot

Paranoid :shock: ?!? måske - men erfaringen siger at selv ens egen bror kan fylde ens computer med de mest mystiske ting :wink:

Mvh
/Niels
Det var lige sådan et svar jeg ledte efter, men kan ikke finde noget under Egenskaber vedr. password.... :?:
Den der med XP højre klik forstår jeg heller ikke helt. Men du kan gøre noget helt andet. Gå til webstedet "www.webattack.com" - gå til search og skriv f.eks. "file lock" eller "file protection" så kan du helt sikkert finde et lille "add on program" som kan hjælpe dig. Der er både "freeware" og software man kan købe sig til (hvis man skulle have lyst til det) smile biggrin . God fornøjelse.

22

Erik M.
Hej christian22

nuttet lille program... :!:
har fundet noget lignende på Sourceforge - men det sted er jo mest for "nørder"...

XLI: den kræver lidt nærmere forklaring... Du kan brugerbeskytte en folder men det er profil afhængigt ?!?

Mvh
/Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis