LK FUGA tænd sluk ur?

Jeg har nogle udendørs lamper som jeg gerne vil have tændt ved skumringstid

Hvis ikke jeg umiddelbart kan montere et skumringrelæ udenfor ifm lampen, findes der så i stedet en LK FUGA afbryder med tændsluk ur funktionalitet jeg kan montere i stedet for den indvendige afbryder? Der Findes en LK FUGA timer men den skal manuelt tænders hver gang. Jeg tænker noget der tænder og slukker på fast tidspunkt (som jeg sætter) og som passer i en 1U afbryder.

Gode idéer? 🙂👌

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej det findes ikke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Genialt, det opfylder præcis behovet faktisk, de pærer prøver jeg, tak! 

Spar de penge , de lamper dur ikke , de tænder og slukker vilkårligt , en ganske alm skumringsafbryder anbragt , mod nord er sagen , tænder når det bliver mørkt og slukker når det bliver lyst........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
karl smart skrev den 02-03-2019 11:33:44

Spar de penge , de lamper dur ikke , de tænder og slukker vilkårligt , en ganske alm skumringsafbryder anbragt , mod nord er sagen , tænder når det bliver mørkt og slukker når det bliver lyst........

Har du personlige erfaringer med lige netop den lyskilde, jeg henviser til? Min bror har 3 stk. siddende, og de fungerer helt efter hensigten endnu. Jeg har i mit tidligere arbejde solgt en 10-20 stykker, og der var 0 reklamationer. Produktet har vist kun været på markedet i et års tid, så langtidsholdbarheden kan jeg ikke sige noget om.

Problemet er at lyskilden sidder for tæt på skumrings delen , og omgivelserne som kaster lys tilbage , ja jeg har dårlig erfaring , med sådan lamper , og så er de alt for dyre , når man kan få skumringsafbryder som kan styre op 1600 W alså masser af lamper og til kun ca 75 Kr.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg har nu gode erfaringer med produktet, og så er det ikke mindst en utrolig simpel (og lovlig) måde for ham selv at løse sit problem på.

Et skumringsrelæ koster, som du selv siger, ikke alverden og det er nok også den mest rigtige måde at gøre det på. Men det er jo ikke sikkert det rent installationsmæssigt er "lige til". Og hvis man skal have en eletrikker på banen en time eller to er de lyskilder jeg foreslog jo ikke dyre.

En helt tredje løsning kunne være Philips Hue eller IKEA's trådløs. Altså noget smart belysning, hvor man via en app kan sætte lyset til at tænde ved solnedgang og slukke ved solopgang. Derudover har man også et ur indbygget, da man jo kan sætte lamperne til at tænde ved solnedgang og slukke ved midnat fx.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis