Gulvvarme i eksisterende betongulv

Hej LDSere

Jeg skal etablere gulvvarme i et værelse med betongulv. Der er så lavt til loftet i forvejen, at jeg ikke ønsker at lægge gulvvarmen i sporplader osv.

Jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt at fræse varmeslanger ned i betondækket (der i øvrigt er rigeligt isoleret - bare såå...). Men jeg har fået to forskellige beskrivelser af metoden:

1: Der fræses riller med 20 cm mellemrum, slangerne lægges ned i rillen og der støbes til. Afsluttes med gulvspartel og trægulv.

2: Der fræses riller med 20 cm mellemrum, lægges alu-varmefordelingsplader i rillerne, slangerne nedlægges i gulvet, trægulv lægges over.

Hvad er jeres tanker i forhold til projektet?

Hej LDSere Jeg skal etablere gulvvarme i et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jonkjensen skrev den 19-02-2019 10:16:51

Jeg kan se, at der er meget fokus på at flytte mig væk fra rilning. Årsagen til mit valg er, at gulvet (som nævnt længere oppe) er to år gammelt, men endnu vigtigere - 3 af rummets vægge står på gulvet. Jeg vil gå meget langt for ikke at flytte vægge. Så langt, at alternativet er en kæmpe radiator med synlige rør (den løsning der er i dag).

 Så må du jo bare i gang med at fræse riller, du kan jo tage et rum af gangen, og se om det er til at have med at gøre.

Men køb en kvalitets diamant skæreskive, så går det noget hurtigere...



Vi prøver igen, i morgen --

Hvor dybt har du så tænkt dig at skære og hvor tykt er betonlaget?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er jeg ikke sikker på. Jeg oprettede opslaget i håbet om at høre folks erfaringer på området. Gulvet er små 15 cm tykt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også