Varmvands beholder revner

Hej. Er ny her på siden. Som sagt, så ser det ud til at min varmvands beholder udviger sig/revner. Jeg har haft en vvser ude og se på det. Han satte en overtryk ventil på. Som ikke var monteret. Men beholderen udviger dig stadig. Det er fjernvarme. Jeg har justeret på en dims da jeg flyttet ind 2012. Kan ikke huske hvorfor jeg pillede ved den. Kan det skyldes det. Det er sådan en grå lang ting med en rød justerings skala. I bunden er der en lille metal beholder hvor der går et lille rør ud som går over til en anden dims. Den er af mærket Danfoss. Tja nogen der har et bud om hvad der er galt. Jeg skal ha en vvser ud igen. Men vil lige høre nogle ude forstående. 

Hej. Er ny her på siden. Som sagt, så ser det ud... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du har stadig ikke svaret på om sikkerhedsventilen har dryppet.

For mig ligner det altså ikke en loddemuffe, men indrømmet - jeg kan ikke se pakgarn ved toppen.

Det må være let at tjekke om det er en kontraventil. Luk kuglehanen (med det røde håndtag) lige under sikkerhedsventilen. Derefter luk op for aftapningsventilen til højre (sidder lige ud for sikkerhedsventilen) - der sidder et dæksel på ventilen som først skal fjernes. Hvis der ikke kommer mere end en kop vand ud, så er "dimsen" en kontraventil.


Søren O

Søren. Det er ikke en kontraventil.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej Søren. Jo den drypper. Har en spand stående under som jeg tommer en gang i mellem. 

Når du alligevel skal have en håndværker ud, så er et godt råd til dig, at få skiftet anodestaven samtidigt. Den kan godt være langt nede.


 

Annonce

Nu er det heldigvis ikke sådan at vvb´en ligefrem eksploderer (hvis det er det bekymringen også går på). Der sker kun det at vandet siver ud hvis beholderen revner.   

Når jeg zoomer ind på billedet under varmvandsbeholderen kan jeg se der hænger kalk allerbagerst på det runde plastdæksel. Beholderen er utæt, hvis du er heldig er det bare anoden eller pakningen i bunden, men det tror jeg ikke. Beholderen er isoleret med skum og det suger vand så det tyder på at beholderen er utæt oppe på siden, og det er derfor kabinettet slår sig. På et tidspunkt vil den springe læk.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis