Gulvet giver efter

Jeg har kastet mig over en kælder renovering som også omfattet opsætning af ekstra strøer til understøtning af stuegulv. Det går ikke så godt da gulvet i stuen nu giver lidt efter. Det er ikke meget men nok til at vi synes det er irriterende. Jeg har lagt tagspærtræ 200x47 mm med 40 cm mellemrum. Hver anden tagspærtræ er skruget sammen med de eksisterende strøget 100x100. Det længste spænd er 4,60 meter langt.
Da det hele gav lidt efter valgte jeg at afstive hver anden tagspærtræ med et jerne 100x10 i fuld længde. Jernet er skruget fast i tagspærtræet med karmskruer (35 cm mellem hver skruge?). Jeg havde håbet at det ville løse problemet, men gulvet giver stadig efter. Hvad gør jeg forkert? 

Bedste hilsner
Thomas

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have dine aflasninger helt ud i fundament, som bestående  spær. Som du har skruet det sammen nu, bærer de gamle spær mere og mere. Derfor gynger gulvet. Det vil måske give mere mening, hvis du kunne lægge et I-jern på tværs, midt på bestående spær, hvor jernet enten hviler på mur eller to, tre lodrette 3” damprør.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis