Kompressorbøvl

Jeg har anskaffet mig en spritny Scheppach kompressor til 1000,-. Når jeg vipper tanken fra side til side lyder det som om der ligger en håndfuld metalspåner og rasler rundt indeni tanken?! Jeg tror ikke nogen har glemt deres møntsamling derinde, så jeg går ud fra det er metalspåner fra svejseprocessen hos fabrikanten. 

- Er det normalt? Skadeligt ?  Har nogen oplevet det med deres kompressor?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der bør ikke være noget løst metal i beholderen, den danner rust og ender med at stoppe et eller andet.

Så enten må du prøve at få det ud, eller returnere kompressoren, prøv evt. deres udstillingsmodel, om den har samme fejl.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for input. 

Det er også det, jeg har tænkt kunne ske. Men tro det eller ej: Jeg har kontaktet producenten om det. Producenten siger, at det, der rasler rundt i beholderen, bare er små metalkugler, som er blevet brugt til at slide metalspåner af indersiden på fabrikken. Og at de ikke udgør nogen fare for funktionaliteten!?!? Jeg synes sgu det lyder lidt underligt. Jeg har heldigvis nu fået deres "sjove" påstand skriftligt, så jeg nu er dækket ind ved evt. skader under brug.  

Hvis jeg køber ny bil, foretrækker jeg nu stadig en bil, der ikke rasler, når man skifter gear, ik'.   

_________________________________________

Hellere eje end bircow

Er der en vand-aftapningsstuds i bunden af tanken? Den kan du skrue ud (ikke bare åbne) og måske få metalkuglerne ud den vej. Så skal du bare lige huske at pakke skruen inden du sætter den i igen.

Jeg har også selv for nyligt fået mig en ny Scheppach kompressor til ca. 1000 kr. Den er jeg super glad for og der er heldigvis ikke noget der ligger og rasler rundt i tanken.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis