Plakat oplimet på plade

Skal ige have et godt råd.

Jeg skal have et danmarkskort (plakat) sat på på en tynd plade så det kommer til at hænge bedre.

1) Hvilken type plade vil I anbefale? skal helst være så tynd som muligt

2) hvilken lim skal jeg bruge? Det må jo ikke træbge igennem plakaten så det bliver synlige plamager.

På forhånd tak.

Roed
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo bruge en masonit plade fx 3 mm og så lime med en spraylim fx "Spraymount" Med nogle af disse lim typer kan man opklæbe plakater og så trække dem af igen i nogen tid uden at ødelægge plakaterne, eller kortet. Limen bliver lidt gummiagtig. Købes i en velassorteret boghandel, eller papir og hobbybutik.

Du vil også kunne opklæbe det på en 0,5mm stålplade, hvis du kan få den klippet i den rette størrelse, men den bliver dog let lidt skart i kanten når den er så tynd.

Venligts NJord 8)

MVH Njord
Til ophængning af plakater bruges enten en 2 mm karton (ikke anbefales) eller 5 eller 10 mm polycarbonat plader. Det er plader der er lette og opskummet til format tykkelse der er brug for. Til limning kan fåes Spray mont (kan ikke anbefales) det buler efter et stykke tid. Brug istedet en dobbelt klæber ala gulvtæppetape. Både klæber og plakat bør rulles/valses på for at undgå luftbobler etc.

Jeg har tit set folk forsøge med at "hjemmeopklæbe", det går tit galt og så er der ikke meget sparet i forhold til at gå til en proff.

Vester Kopi og lign firmaer kan opklæbe på disse materialer til en MEGET overkommelig pris.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis