Hulrum i håndvask mellem afløb?

Hej igen

Jeg har været i gang med at undersøge en mærkelig lugt fra mit afløb i badeværelset.  Det endte med, at adskilte og renserede rørene til afløbet i gulvet - føj en omgang.

Som en del af øvelsen skruede jeg "risten" i afløbet i bunden selve håndvasken ud, da der sag en masse skidt fast under denne og røret nedenunder. Det jeg opdagede var, at der er et hulrum i selve håndvasken, som er fuldt med noget "ler-agtigt", men det betyder også, at der er dette hul rum og ikke et egentligt rør fra risten i bunden af  selve håndvasken og ned til rørene under håndvasken. Der kommer jo på ingen tid til at sidde en masse skidt og hår her.

Min forklaring er ikke så god, men håber en af jer forstår problemet. Det kan jo ikke være meningen, at vandet der løber ud i bunden af håndvasken skal kunne løbe ind i et hulrum i selve håndvasken og sætte sig fast der.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan skal det ikke være, der skal gå et rør fra flangen hvor risten ligger i, ned til der hvor afløbet bliver skruet på under vasken. Jeg har lige købt en ny vandhane med bundventil fra Hansgrohe og her var dette rør med, da det er der bundventilen er monteret. Så hvis du kan få det eksisterende ud, så kan du købe en ny vandhane, eller måske fås "røret" løst, det ved jeg ikke, og så montere det og så burde problemet være løst

Jo, hulrummet er til at føre vand fra overløbet i vasken (hvis der er et) og ned til sideindløb i bundventilen i vasken. Det er kalk og sæbe der sidder og rådner. Det skal have en gang afkalker/citronsyre/WC rens eller lignende, som du hælder ind i overløbet, så det følger den vej vandet er løbet. Husk at samle det hele før du hælder afkalker i vasken.

Hvis din vask ikke har overløb, skal du finde en bundventil uden, da der så er lukket af for vandet, så det kun kan løbe lige igennem bundventil og ud.



Elektronikteknikeren

Hvis afløbet fra vasken trækker dårligt, så vandet har svært ved hurtigt nok at løbe ud af vasken, vil hulrummet til overløbet blive delvis fuldt op med vand. Det er således vigtigt at dine afløb er i orden, og vandlåsene er rene.


Søren O

Hmm okay. Vasken er med overløb, men “hulrummet” i vasken er ikke hult men helt alvorligt fyldt med, hvad jeg så går ud fra er skidt i helt enorme mængder. Jeg må prøve med en gang afløbsrens eller to, men lige nu har jeg mere lyst til at smide skidtet ud..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis