Delvis renovering af varmeinstallation

Hejsa

Jeg står overfor en renovering af vores køkken, stue, bryggers og gang her til foråret. 

Det er et typisk 70er hus hvor vi skal have etableret gulvvarme i de ovennævnte rum og det betyder så at radiatorerne skal væk. 

I og med at vi kun skal lave delvis renovering af varmeinstallationen er jeg begyndt at undre mig over hvordan man får lavet en overgang mellem gammel og ny installation nu da man ikke må lave skjulte samlinger. 

Nogen der kan forklare hvad man gør i praksis når man foretager delvis renovering? 

På forhånd tak

Mvh Klaus

Hejsa Jeg står overfor en renovering af vores... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Men så kan en løsning være at man bruger en pex  muffe fitting når det nye pex rør kommer op af gulvet, eller en pex dåse at arbejde videre fra.

Jeg ville ikke ligge tomrør, frem for at skifte varmerørene ud med det samme. Med tomrør forbereder du blot ekstra arbejde i fremtiden. Ved udskiftning er arbejdet ovre med det samme og du har sikret din installation så lang tid man kan forestille sig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg mener man da gerne må lave samlinger i fx. støbt betongulv, så længe samlingerne er markeret. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis