Hvilken type ledning

Jeg skal lave en forlængerledning med en flad ledning, som kan føres mellem en reol og væg. Da jeg ikke kan finde nogen i DK har jeg lokaliseret et par på tysk Amazon.
Den første beskrives som en vådrumsledning, men stive ledere så vidt jeg kan se:
Og den anden beskrives som automative ledning, sikkert til brug i biler.

Men hvilken type bør jeg benytte af de to?

Jeg skal lave en forlængerledning med en flad... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved skam godt at jord beskytter mod overgang i apparater.

Jeg var bare nysgerrig på hvad det skulle bruges til. Hvis der ikke er jord i stikkontakterne i stuen giver det ingen mening at benytte ledning med jord. Det var det jeg mente.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej JakobGad,

Hvis det blot er til en forlængerledning til stereoanlæg, lampe, m.v., ville jeg uden tøven blot bruge almindelig flad lampeledning med 2x0,75, som du kan købe på metermål hos Bauhaus, eller i mindre længder hos fx Jem & Fix.

Jeg tvivler på, at din stereoanlæg, lampe, m.v. i forvejen har jord-ben i deres stikpropper. Så drop besværet   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Godt nok træls at Bauhaus har gjort et simpelt job til større Google-projekt. Bestilte desværre ledningen på amazon i går.

Men tak for alle de gode råd.

JakobGad, der er helt fint hvad du har købt. Multistikdåserne er mest med jord (Schuko), og dermed har du fremtidssikret din installation. Kraftige forstærkere er ofte forsynet med Schuko.


Annonce
JakobGad skrev den 13-02-2019 12:48:05

Godt nok træls at Bauhaus har gjort et simpelt job til større Google-projekt. Bestilte desværre ledningen på amazon i går.

Men tak for alle de gode råd.

 Hehe ja, det er ikke altid Bauhaus medarbejdere ved hvad de snakker om (jeg kender flere unge mennesker, der har haft job i Bauhaus ved siden af deres skole/gymnasium. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

@wezio Nej, de her var to ældre fyre, som lød meget overbevisende; grænsende til ikke at ville sælge mig ledning med kun 2 ledere.

Tja din berøringspænding må max være 50V det er jo der for din overgangsmodstand til jord

skal være mindre end 1666 ohm

går ud fra en forstærker er klasse 1 materiel?

Så jord har da en betydning.

Men hvis der ikke er en beskyttelseleder i stikkontakten så er det jo også ok.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis