Gammelt lampeudtag med krog

Hej eksperter.

Jeg er lige flyttet i hus med min kone, så der kommer nok en del spørgsmål de næste år 🙄

Første problem vi har er at alle lampeudtag i huset ser ud som på billedet. Er der nogen måde man selv kan lave dem om til så de passer til de stik på andet billede? 


Med venlig hilsen Kristian, en nybegynder!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis lampen ikke skal hænge lige, hvor lampeudtaget er, kan du få erstattet de nuværende udtag med nogle med et låg, så lampen kan hænges et andet sted.


fase

Det ligner et gammelt udtag der er udlevet. Skrab på skruerne, indtil du kan få en skruetrækker i kærven. Skru ud og træk udtaget lidt ned. DU HAR SLUKKET for strømmen. Nu kan se tilslutn8ngerne og udskifte med etmoderne udtag. Så vidt jeg kan se, har I betonloft? Så du skal nok have en “udenpå” dåse.


 

De ny udtag, hvis de er fra LK, passer med de nuværende rosetter.


fase

Det må jo være et ældre hus , og med stofledninger , som kan være noget møre at arbejde med , du henviser til et andet billede med stik , kommer det ........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hej alle.

Det er celetux plader i loftet. Så alt skal rives ud om et par år. Vi har bare først en 1 sal og en udbygning der skal i istandsættes.

Vi ville gerne have nogen udtag hvor dette stik kan sættes i, da alle vores lamper fra lejligheden har det i forvejen, og de kan jo genbruges i det nye loft en gang i fremtiden. :-)

Annonce

Det letteste er nok at klippe de der stik af og og tilslutte lamperne i de gamle udtag ...................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det ved jeg godt er det letteste. Men det er ikke det jeg spørg om ;-)

Kan man overhovedt købe de lampeudtag du vil have op mere?

Du må starte med at skaffe dem, der fra er det bare at skifte dem ud, alternativt skifte til en anden model uden stikpoppper.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis