Skal mit udhæng skiftes?

Hej. Jeg skal snart til at have skiftet tag. I det tilbud vi har fået bliver udhænget bevaret, hvilket jeg synes lød fint nok. I dag havde jeg dog en anden mand ude og han sagde at mit udhæng var noget juks og skulle skiftes, da det var listebrædder som ikke var meningen at skulle bruges til udhæng og som ville give problemer med loftets ventilation. Hvad mener I og hvad tror I at skift af udhæng vik koste på et 180 kvm parcelhus?

Hej. Jeg skal snart til at have skiftet tag. I det... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er tegltag med diffusionsåbent undertag.

Kan man tage et kopbor og bore huller i udhængsbrædderne og montere ventilationsriste såsom nedenstående? Ville det kunne ventilere taget i tilstrækkelig grad?

Måske. Du kan jo regne ud om det svare til en 15 mm sprække pr meter i udluftningsareal. 

Men hvordan udseendet så bliver er en anden sag. Jeg syntes det ville ligne klamp. Jeg kan dog godt læse mig frem til at du vil finde en nem løsning, men få nu de udhængsbrædder ned og skiftet. Det er peanuts ift den samlede tagløsning.

Hvis risten er 10 cm i diameter, er arealet ca. 75 cm2. Det svarer til en 15 mm sprække på 50 cm, altså en rist for hver halve meter. Det bliver godtnok mange😀


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis