Nye fliser i eksisterende badeværelse?

Hejsa

Vi har et badeværelse, som jeg vurderer er renoveret i ca. 1998 (at dømme fra udseende, selvom ejendomsmægleren sagde 2008!). Der er fliser fra gulv til loft. Toilettet er nyt, og installationer (bruser, håndvask osv.) kan blive hvor de er. Der er korrekt fald i brusekabine. Der er gulvvarme (vand)

Mit spørgsmål går på, at hvis nu jeg "bare" gerne vil skifte fliserne i gulvet og i brusenichen og lave et unidrain i bruseren i stedet for det grimme firkantede - skal det hele så støbes om igen? Altså hvor stort et projekt vil det være? Det er bare for at have en ide om projektets størrelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis unidrain kan installeres til afløbsrør i gulvet uden at gulvvarmen kommer i vejen, så behøves du som sådan ikke at brække det hele op. Dog vil du så ikke have en tæt vådrumsmembran under fliserne tænker jeg, men jeg ved ikke om det er muligt at gøre tæt og om det lever op til bygningsreglementet.

Hvis det hele skal bankes op er det jo en større omgang med både vvs'er, kloakmester og murer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

At lave det om til unidrain medfører en hel del gulv opbankning. Du skal for det første have plads til den og for det andet skal afløbet føres et sted hen med korrekt fald. Det kan måske være hen til den nuværende " grimme firkantede " 

Er gulvvarmen støbt ned i beton med plastslanger så kan du næsten være 100 % sikker på at der går en af dem i stykker. De må ikke samles skjult i gulvet så skal du hugge hele badeværelset op. 

Jeg har godt nok lige lavet nummeret i min brusekabine på 1. sal Det var ikke beton men fliser på spånplader. Og hold da op hvor var det besværlig at få det op uden uheld og ned igen så længden passede. Jeg havde samtidig loftet nede i rummet under for at få afløb til at få korrekt fald. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kommer nok til at banke hele brusenichen op, det kræver alligevel lidt plads at installere et unidræn. Hvis du skulle ramme en gulvslange, må denne gerne samles igen. 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for jeres svar :-) Jeg tror liiiige jeg trækker den nogle år ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis