Genvex energi eco 180

Hej. Jeg har som nævnt et genvex energi eco 180. Jeg synes at fugtstyringen virker af h til. Er jeg den eneste der synes at deres optima 250 styring er mega irriterende og forvirrende at finde rundt i og forstå den? Ville nemlig mene at anlægget selv skulle skrue op, når vi f eks går i bad. og skrue ned igen når luftfugtigheden er normal igen. Måske der er en der kan forklare mig hvordan det skal justeres.

Hej. Jeg har som nævnt et genvex energi eco 180.... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du evt poste en billede af din styringsskærm? Hvor mange grader taber dit system fra rumtemperaturen til indblæsningtemperaturen?

Kan se at du bøvler lidt med en for lav indblæsningstemperatur. Det er ikke dit sommerspjæld der er en smule åben hva? Havde nemlig samme problem på et tidspunkt. Og så hjælper det også at køre på trin 1. Men vær forsigtig med at køre på trin 1 når det fryser udenfor, varmevekslere kan fryse til pga for lidt luftgennemstrømning.

Tak, jeg vil tjekke bypass'en i aften. Men hvad er dine målinger, hvor mange grader taber dit system i alt, fra rumtemperaturen til indblæsningstemperaturen?

Ved du hvis en Ø160 Genvex modulerende varmeflade vil virke med ECO 180 og Optima 250 styring?

Sådan ser det ud på trin 1

Super resultat. Kun 0.1 grader tabes fra rummet til anlægget. 

Jeg tro mere og mere at rørene suge kold luft fra loftet.

Det er hvad sker når du få opgaver gjort af ven af ven...

Og der er lavet extra efterisolering som ikke forbedrede noget.

Jeg ville lige tjekke det sommerspjæld. Og det er ikke altid der kun er så lidt forskel på mit anlæg. Det kommer også an på hvad temperatur der er udenfor. 

Vedhæftede filer:

Det er på trin 2

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis