Radiator

Kan en radiator tilstoppe totalt? 2-strenget radiator afgiver ikke varme. Er udluftet (klart vand kommer fint ud) - når den tappes løber vand ind tilsvarende i den anden ende og fylder op, så den side er ikke tilstoppet men når radiator er fyldt op, stopper tilstrømningen - ergo (for mig) er det udløb som er tilstoppet. Hvordan løses det? 


Hilsen MaxMor 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er radiatorventilen der ikke lukker op. Er der monteret termostat, så prøv at afmontere den. Så kommer der er lille stift frem bag termostatventilen. Prøv at trykke stiften ind, så skal den komme ud igen.


Søren O

Tak Søren, det er afprøvet og vandet flyder faktisk fint ind så længe udluftningsventilen spytter vand ud. Så snart der lukkes for den ventil, fyldes op med dejlig varme til radiator er fuld, så stopper det igen :-/ Efter min bedste logik, er det den streng der skal lukke vandet ud som er tilstoppet..... undrer mig bare hvorfor......og om man kan gøre noget ved det selv....synes det er overkilll at købe helt ny radiator ...desuden er det rør (vand ud) fra overboen ret lunkent på grænsen til koldt......den streng der leder vandet ind fra overboen er varmt, men da vandet stopper med at løbe ind i omtalte radiator er røret der går fra hovedstreng ind til radiator koldt (undtagen når jeg åbner udluftningsventilen og vandet strømmer ind i radiator så længe jeg lader det løbe ud af udluftningsventilen- så er det dejligt varmt) 


Hilsen MaxMor 

Bor du til leje eller er det ejer lejlighed du bor i?

Hvis du bor til leje, så kontakt din vicevært.

Er det eje, så skal du have fat i den teknisk ansvarlige, og få ham/hende til at tjekke op på jeres centralvarme kredsløb, hvorvidt der er tryk nok på anlægget.


 

Andel...... kontoret siger det er eget ansvar........så det er nok afsted til fagmand :-/


Hilsen MaxMor 
larsen56 skrev den 10-02-2019 17:22:41

Som larsen her skrev - er den slags installationer normalvis ikke omfattet af fællesdriften i andelforetagender..

Desværre er  Larsen56´s indlæg blank skærm hos mig ...


Hilsen MaxMor 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis