ny kompressor hehe

ja så var jeg ude og bytte den til en ny han så videoen og sagde det måtte den ikke gøre så afprøvede vi en på lageret men den virkede fint men der var meget rust og så sagde jeg at det ville jeg ikke have da den så brugt ud men det var den ikke sagde han.men sagde den jeg afleverede tilbage skulle til reparation hmm så er den jo også brugt når de sælger den igen hehe men det korte af det lange er så fik jeg en ny i en pap kasse for tænkte ja men så var det nok en fejl min havde så pakkede jeg den ud og samlede den kørte den om i mit skur og ja hvad tror i den gjorde olie kommer ud igen nøj hvor er jeg uheldig og den ser faktisk også brugt ud men jeg lagde mærke til den første jeg fik havde sort olie i og den her har helt klar olie i men nå ud med den og få fat i en ny så vil ikke anbefale sheppard til nogen:)) 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjek lige om den køre den rigtige vej 

Prøv at sæt den til at køre i en ½ times tid, måske der er rigelig med olie i cylinder og top for at rustbeskytte.



Vi prøver igen, i morgen --

det prøvede jeg jens men stadigvæk det samme men har været ude med den han prøvede den af og sagde ja det skulle den jo ikke gøre så fik pengene tilbage og så var den næsten ikke bedre end min 2 hk kompressor holdte måske luft 7-10 sek mere men det var det men må sige 1 manden fra harald nyborg er meget flink og god service der var ingen bøvl det betyder jo også en del når de er kundevenlige så det bliver en 5,5 heste jeg kigger på istedet nu men de fleste har kun 90 liter er det nok?eller kan jeg koble min 2 heste kompressor til 5,5 heste og så starter de begge 2 op når de mangler luft eller hvordan fåregår det?

Du kan sagtens koble flere kompressorer sammen, bedst hvis du kan stille presostaten, så kompressor nr 2 først kobler ind, når den anden ikke kan følge med.

Hvis du bruger rigtig meget luft, hjælper en større tank ikke så meget.

Har du eks en 300 liter tank, og du køre trykket mellem 8 og 10 bar på kompressoren, har du jo reelt kun 600 liter luft ekstra at gøre godt med.

Dog kan en større tank gøre at luften bliver kølet lidt ned, og man får samlet vand og olie fra.

Jeg har en opretstående 300 liters tank til min 5.5 hk kompressor, det er meget passende synes jeg.


Vi prøver igen, i morgen --

tak jens det har jeg ikke forstand på det med presostatenkunne bare godt tænke mig en der kunne holde luftrykket oppe så man ikke skal holde pause hele tiden men det kræver måske en ordentlig basse?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis