Dyksav eller rundsav til konstruktion af terrasse og redskabsskur ?

Hej sidder og søger og leder efter en dyksav eller rundsav hvor man kan få føringskinne til - synes ikke det er nemt at finde en så søger råd her. Hælder mest til rundsav da jeg nok ikke skal bruge den så meget efter terrasse og skur er lavet, så søger ikke en 5.000 KRS 



Håber I har lidt erfaring med gode produkter


p /p
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har en Makita dyksav, siden den kom til står min håndrundsav bare og samler støv, har ikke brugt den siden jeg fik dyksaven.

Skal det være billigere, kan du få en dyksav til 995 kr. en rigtig fin sav til prisen...

https://www.harald-nyborg.dk/p7688/scheppach-dyksav-pl55-m-skinne


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har købt en Dewalt dyksav med skinne i både 1.5 og 2.6M længde.

Udfordringen i mit tilfælde er, at skinnen skal rage mindst 25cm ud over i begge ende, for ellers mistes styringen af saven, hvilket er en ting du skal have med i dine overvejelser for hvilken maskine du køber.


Tænk evt. over at du invisterer i et kvali produkt nu, så kan det fint klarer at ligge opbevaret under korrekte forhold i årevis, og vil kunne bruges til mange forskellige projekter over årene, og ikke kun din terasse.


 

Har du ikke mere brug for en kapsav til de projekter?

Ellers vil jeg også gerne anbefale den dyksav fra Harald, den har jeg selv og den en super god, jeg har dog tilkøbt 2 ekstra skinner så jeg kan save en hel plade på langs.

Regmos skrev den 10-02-2019 12:32:10

Langt over budget, men kig alligevel.

https://www.youtube.com/watch?v=XC_oEuBs6Aw

Hvis du passer på den, holder den resten af dit liv.

 

Jeg kan kun anbefale den sav. Jeg købte en brugt udgave med ledning og FSK420 skinne. Det er en super maskine der erstatter en del maskiner. Herunder rundsav, dyksav og kapsav. Eneste udfordring er små emner, såsom skyggelister o.lign.

Det kan dog sagtens ordnes ved at lave en lille savekasse hvor man kan lægge emnet stabilt i og derefter save henover.

Til pengene er det faktisk en god investering som husejer, da man får et godt stykke værktøj som dækker ind for flere maskiner.

tewic skrev den 12-02-2019 07:33:05

 

Jeg kan kun anbefale den sav. Jeg købte en brugt udgave med ledning og FSK420 skinne. Det er en super maskine der erstatter en del maskiner. Herunder rundsav, dyksav og kapsav. Eneste udfordring er små emner, såsom skyggelister o.lign.

Det kan dog sagtens ordnes ved at lave en lille savekasse hvor man kan lægge emnet stabilt i og derefter save henover.

Til pengene er det faktisk en god investering som husejer, da man får et godt stykke værktøj som dækker ind for flere maskiner.

 Jo Kapsaven er fundet, bare mere i tvivl om dyk/rund

Men tror jeg snupper en dewalt akku rund med skinne nok. 

Ingen tvivl om festoolen er super, men mit behov er blot de to projekter.

Tak for input alle


p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis