forlængelse af bordplade i træ

Jeg har brug for lidt gode råd. 

Jeg er ved at lave en gigantisk køkkenø til en bar. Den skal være ni meter lang, så det er jo ikke lige en standardplade. Hvis jeg nu skal have sat et par plader sammen i længden, gør jeg så ligesom hvis jeg skulle lave en vinkelsamling - altså samlebeslag og fisk, det der finfugespartel eller noget tec7 så der ikke kommer vand ind? Jeg er lidt nervøs for hvor meget sådan noget kan slå sig og om det bliver pænt... Tænker at smide nogle brædder på siderne med nogle meget lange skruetvinger så den ligger rigtigt i bredden...

Så pusler jeg lidt med at lave fingertapsamlinger på endegavlene, er der nogen der har nogle gode tips? Jeg har ikke prøvet det før, bare set et par videoer og tænkt "hey - det kan jeg da godt!" Men tænker umiddelbart det ville være nemmest at rode med før jeg samler den ni meter lange plade...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå dig at gå på jagt efter en lim-træs plade mager, så kan du mod finaser nok, købe dig en færdig plade.

Et venne par har fået lavet en 600x140cm plade på den måde, og det er nu engang federe at se det er én stor plade frem for "flere sat sammen".


 

Behovet for en stor færdig plade afhænger jo lidt af hvad den er lavet af.

Hvis det er almindeligt stavlimet træ (altså det med små stave) så vil jeg påstå at man selv kan samle pladen så det bliver fuldstændig usynligt så længe man lige sliber og behandler den til slut. Men det er klart at snakker vi gennemgående stave eller lignende så bliver det synligt. 

Jeg har en køkken ø herhjemme hvor pladerne er sat sammen og jeg vil godt vædde på at ingen kan se hvor den samling er. 

I forhold til hvordan det skal gøres så kommer det nok lidt an på hvad der ellers holder pladen mv. 

Min er sat sammen med nogle simple fisk og lim (samt båndskruetvinger indtil det var tørt), men hvis pladen ligger solidt nok kan man formentligt godt klare sig med lim alene. 


Ask

Tak for tips og råd alle sammen. Jeg laver sgu skidtet selv, det er sjovest.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis