AEG tørretumbler - vand ved varmeveksler

Der er begyndt at stå vand nederst i rummet ved varmeveksleren på min AEG TN 95670 tørretumbler. Vi har løbende fjernet fnug. Ved I, hvad der kan være galt, og hvordan det kan fikses?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kan man ikke se vandet på billedet, men hvor høj vandstand snakker vi om? Det er trods alt her vandet bliver genereret og samlet op af pumpen i bunden, så noget vand må man forvente.

Elektronikteknikeren

Den var fyldt og stod op over filteret. Jeg har tømt den en gang, og efter en ny tørring begynder der at stå vand igen, som ikke løber ud.

Så skal du have kigget på pumpen. Der kan sidde fnuller i.

Elektronikteknikeren

Tak. Kan du give en kort beskrivelse af, hvad jeg præcist skal gøre?

Vi har haft nøjagtig samme tørretumbler. Den havde også vand samme sted, men det var ikke noget problem?

Løber vandet ud af maskinen?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Vandet løber ikke ud længere. Der har ikke tidligere været problemer.

LM4 skrev den 10-02-2019 06:59:04

Vandet løber ikke ud længere. Der har ikke tidligere været problemer.

Ok. På vores maskine stod der altid vand i den røde markering her: 

Men vandet gik aldrig op over kanten og vi rensede ofte for fnuller.

Jeg udskiftede dog maskinen efter små fire år, da den var langsom til at tørre tøjet og afgav en del fugt i luften, i det lokale den stod i.

Jeg købte sammen med tørretumbleren en vaskemaskine i samme serie, men den brækkede sig to måneder efter garantien (24 måneder) ophørte. Det var nok for hård kost for den, at være i en husstand med kun to voksne...

Jeg køber aldrig AEG igen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er sikkert vandkanalen/dræn systemet der er ved og være tilstoppet .find pumpen på nogle af dem sidder de inden i maskine andre sidder de bygget på i en lille beholder bag på maskinen andre i venstre side bag side skjoldet set for fra. tag pumpen op og tag spændingen fra maskinen tip maskinen hæld noget vand ind ved filteret (der hvor dit vand står i dag ) og få det renset igennem . Hvis du ikke kan få hul igennem kan en kompr være en god hjælp alternativ hvis alt andet sviget er at maskinen skal skiles total ad  

Det kan være forkert samling ved afløb. En stribe nybyggede huse - fra de store firmaer bla. - har et afløb, hvor vandet fra vanskemaskinen sendes ind i tørretumbleren. Kender et par stykker, der har fået det skiftet - og vi har selv fundet ud af, at vi har det samme problem. Vi  døjede også med vand i tørretumbleren - nogle gange adskillige liter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis