Fliser på tapet i badeværelse

Hej folkens   

Jeg er ved at renovere badeværelse og har besluttet mig for at sætte 60x60 fliser op. Badeværelset er beklædt med glasvæv som er malet.
Jeg har forsøgt at fjerne tapetet, men det sidder SUPER godt fast. Det er sikkert ikke almindelig tapetklister der er brugt og eller der er brugt badeværelsesgrunder. 

Mit spørgsmål er om der er nogle der har erfaring med at montere fliser direkte ovenpå eksisterende tapet? Tapetet har sidder der i rigtig mange år, og det sidder rigtig godt fast alle steder. 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Øv, er der ingen der kan hjælpe her?   

Du kan vel ikke opfylde krav om vådrumssikring ved "bare" at sætte fliser op. Jeg ville hugge pudslaget af hvis det er det der skal til. 

Man kan få en tapet stripper, En rulle med pigge der river små ridser i tapet, så tapet opløser kan komme ind at virke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mange tak for svar, men jeg har prøvet med en stripper med pigge. Det opløser det ikke, og jeg har prøvet med en afdamper også.  

Tapetet er sat direkte på beton, så der er ikke noget pudslag. 

Vådrumssikringen bliver vel ikke ringere af at jeg sætter fliser på? Hvis man antager at der allerede er vådrumssikring på eller under tapetet...? 


Er det direkte på beton, så ligger vådrumssikring sikkert i selve betonen. 

Jeg har ikke erfaring i at sætte fliser op på tapet / glasvæv


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok, det lyder jo godt!

Altså jeg ville helst fjerne tapetet men når det nu sidder så djævelsk godt fast, så ville det være nemmest hvis jeg kunne sætte fliser direkte på det. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er nemt. Du lejer en girafsliber og går igang. Du skal simpelthen slibe papiret ned.


 

Jeg fjernede nogle fliser i vores kælder, som viste sig at sidde på tapet. De havde siddet fint siden slutningen af 70erne, men de røg dog meget nemt af da jeg begyndte at banke løs. 

Så tror godt det kan lade sig gøre, men jeg ville nok give en ekstra chance med at få det af. 


Morten

Mange tak for tippet med slibning med girafsliber. Jeg giver det et skud! 

ev elmand skrev den 11-02-2019 19:49:30

Du kan vel ikke opfylde krav om vådrumssikring ved "bare" at sætte fliser op. Jeg ville hugge pudslaget af hvis det er det der skal til. 

 Der er vel ikke krav om vådrumssikring, hvis ikke du fjerner underliggende konstruktion? Forudsat selvfølgelig, at det er bygget efter tidens gældende bygningsreglement?

Om noget, så vådrumssikrer du jo yderligere ved at smide et frisk lag klinker og ny fuge på. 

Nu skriver du ikke noget om gulvet. Men umiddelbart sidder glasvæv som regel så godt at fliser godt kan hænge direkte. Jeg kan dog godt se adskillige problemer med vandtætningen i forhold til SBI. Der er sikkert nogle gulvfliser og tit skifter man som minimum risten. Og så er det ikke utænkeligt at der bliver et problem. Men det er svært at sige om der er et problem overhovedet. Mest fordi vi ikke kender omfanget af hvad der skal laves. 


km
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også