Genvinding i 2 etager

Hej Guru'er :)

Jeg har brug for input.
Jeg bor i et 2-etagers hus, på 160 (lidt flere kvadratmeter nede end oppe) - i forbindelse med en renovering af overetagen, hvor vi stiger i isoleringsgrad og tæthed, går jeg og overvejer at installere et genvindingsanlæg på loftet. Overetagen vil bestå af 5 adskilte rum - som så er relativt små". 

Under etagen vil mere eller mindre være i åben forbindelse med overetagen - altså uden døre der direkte adskiller de 2.

Mit spørgsmål er så tofold:

1) Jeg vil overhovedet se en effekt, når nu jeg ikke laver "indsug/udblæs" i underetagen?

2) Vi kommer i princippet til at være relativt tæt på anlægget, og rummene bliver relativt små. Jeg er meget bekymret for støjgener. 

Med venlig hilsen


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dine spørgsmål er ikke helt klare, men jeg forsøger:

1) Du skal se ventilationsventilerne som om de laver flow. Hvor vandre luften fra og til. Fra indblæsning til udsugning. Udsugningen kan godt suge luft fra underetagen hvis den placeres korrekt ift underetagen. Udsugningen skal  ikke mættes af luft fra indblæsningsventilerne.

2) Det kommer helt an på hvor sart du/I er. Men der kan gøres rigtig meget for at hindre lyde fra rum til rum, fra flowet i ventilerne og fra aggregatet. Det er noget du skal sætte dig grundigt ind i hvis du selv vil installere anlægget, for al arbejdet ligger i installationen og ikke i aggregatet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis