grim overgang; hvid silicone på klar silicone, eller hvad gør jeg?

Forleden blændende jeg den ene dør til vores badeværelse (ikke i vådzone). I Silvan fik jeg desværre ret dårlig vejledning, for da jeg skulle til at fuge viste det sig ikke at være hvid vådrumssilicone, men klar vådrumssilicone. Jeg skulle måske ikke have fortsat, men nu var jeg lige som gået igang, og havde givet den det første blæs af den klare vådrumssilicone før jeg opdagede det (retfærdigvis skal det også siges at den hedder "gråvid" - se link). 

Uanset, så står jeg nu i en situation, hvor jeg har brug klar silicone, og selvom jeg har malet helt op til kanten, så ser man klart vådrumsgipsen bagved (se billede) - så mit spørgsmål er:

1. kan jeg købe en ny HVID vådrumssilicone og sprøjte ovenpå?

eller

2. skal jeg kratte den gamle ud (kan man overhovedet gøre det ordentligt nu når det er gips det hæfter på?)?

eller

3. skal jeg bare sætte en tynd træ/plastliste rundt i kanten, så fugen ikke kan ses - eventuelt bruge hvid akrylfuge på den?


Ser frem til at høre fra alle jer kloge hoveder. Rimeligt irriteret over den dårlige vejledning, den dårlige beskrivelse på produktet og, ja, også på mig selv, fordi jeg ikke afblæste og kørte afsted efter en HVID silicone i stedet for at gøre det færdig med den klare..

den fugemasse jeg brugte, som altså ikke er HVID: https://www.silvan.dk/bostik-silicone-build-sanitary-graahvid?id=2840-5711678 

Bh.,
Lasse

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Silikone kan være noget lort at få af igen. Skal det forstås som at du har sat en grå plade i, og nu vil fuge imellem denne og gips væggen?  Jeg ville overveje om man ikke kunne bruge den plads anderledes, så du dækker det hele til? 

Det er svært at få af. Silikone udenpå vil blive noget værre noget. En liste i samme farve som væg/plade er nok den løsning ud af de 3 jeg ville tage


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også