fuldspartle på gipspuds

Hej

Jeg har fuldspartlet en meget ujævn væg med knauf rotband i et forholdsvist tykt lag (ca. 30-40mm) og det er meget længe om at gennemtørre hvilken produktet også foreskriver (14 dage).

fuldspartlingen skal efterfølges af en planspartling med sandspartel.

Men hvornår kan jeg tillade mig at fuldspartle med sandspartel oven på gipspudsen? skal den gennemtørre helt eller kan jeg godt gøre det selvom den stadig afgiver lidt fugt løbende?

Men at have hørt at sandspartel kun må pålægges når der er en given maksimal restfugtighed.


på forhånd tak


vh Mesterbob

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville klart vente. Gips pudsen vil nok sætte sig en smule, og det vil måske ikke fungere med et nyt lag ovenpå 

Jeg tror desværre også jeg må vente. Den afgiver stadig meget fugt efter næsten en uges tørretid, så de 14 dage er nok bare det jeg må gå efter.

Når man tænker over det giver det også god mening. I et 3 meter vægstykke brugte jeg 4 x 20 kg og hver pose opblandes med 14 liter vand. Det er 52 liter vand der skal fordampes. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

3-4 cm lyder da som noget af et lag

Jeg ville nok ikke tænke at der skulle fuldspartles yderligere?


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Ja det var noget af en væg. Det er kun finish den lige skal have med sandspartel. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også