kompressor

nu havde jeg ellers lige taget en video og så ville jeg uploade videoen så det var lidt nemmere for jer at hjælpe men det kan jeg ikke få lov til den skriver noget gik galt prøv igen men fik et billede af vandudskilleren men det hjælper jo ikke meget når nu jeg ville have jer til at se hvad den gjorde men så kan i da se om den sidder rigtigt men lige idet jeg bruger min blæse pistol sprøjter den en ordentlig gang hvid snask ud og så bliver det lidt mindre når jeg bliver ved med at sprøjte men stadig nok til alt jeg blæser bliver vådt:)går ud fra hvor der står in på vandudskilleren skal sættes ind på kompressoren or out er der hvor jeg kobler min luftslange på?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Det ligner olie i vand....

Prøv at tjekke at der ikke er en skrue eller lignende i bunden af din tank. Denne er sikkert fuld af vand, og det skal fjernes inden du slipper for dit "snask". Du skal også skifte olie på kompressoren et par gange. Jeg har gjort det at jeg tømte tanken og skiftede til noget billigt almindelig motorolie og lod derefter kompressoren køre uafbrudt i en times tid så cylinder/stempel blev rigtig varm. Derefter olie på igen og så kørte den igen.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

hej shortcut havde du også olie i vandet inden du skiftede olie?nej den er helt ny har måske brugt den 3-4 timer til sandblæsning og har lukket vandet ud af tanken nogle gange skal den allerede have ny olie?det vil sige hvis jeg lader den blæse med luft uafbrudt i en times tid så den bliver varm og hælder derefter nyt olie på kan jeg slippe for det snask eller kun måske?er bange for det er dårlige stempelringe men kører ellers upåklageligt

Da jeg købte min (billige) kompressor for ca 15 år siden, fik jeg det råd at lade den køre sig rigtigt varm første gang -en times tid, så maskinen kunne "slides sammen" og derefter skifte olie. den har virkelig fået lov til at arbejde meget og det eneste jeg har skiftet er den fjeder der udgør ventilen. Jeg har også haft vand / snask et par gange når kompressoren har stået ubrugt længe i de temperaturer vi har nu lige omkring frysepunktet. Jeg bruger min kompressor når vi laver brænde på save/kløvemaskinen, så der får den virkelig lov til at arbejde. En kollega har sådan en benzindrevet kompressor fra Harald Skrald og han gav den en slat "Swedol" ved et olieskift. det hjalp gevaldigt på den kompressor.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce

Kontakt da forhandleren og spørg hvad du skal gøre ved problemet, der er vel garanti på den endnu når den er helt ny.

tak for hjælpen er lige ved at køre den varm står og blæser hele tiden så skifter jeg olie og hvis den stadig gør det samme som den højst sandsynelig gør så må jeg få den byttet jeg har ringet der ud han sagde så skulle den til reparation men sagde nej nej jeg har lige fået den det ville jeg sku ikke vente på så ville jeg prøve en ny men har en fornemmelse på det er en fejl de alle sammen har men jeg kunne godt prøve en ny købte engang en rundsav den havde også en fejl fra harald nyborg så fik jeg en ny den havde samme fejl og så tjekkede jeg den sidste inden jeg tog den med da jeg var der ude det var gummi listen der sad løs så det var en fejl alle sammen havde så fik jeg pengene inden jeg kørte hjemdet er nok noget skrammel fra harald nyborg men bortsæt fra det så kører den fint men duer jo ikke jeg ikke engang kan blæse noget rent

nu har den stået en halv time og den bliver ved kan det igrunden betale sig og smide det nye kompressor olie i og bruge penge på det er det ikke bedre jeg får en ny nu når det er så slemt og bruger olien på en der dur?en skam videoen ikke dur

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis