supplerende udvendig isolering sommerhus

Hej LDS

Jeg er ved at planlægge sommerens projekt, som går ud på at få lavet udvendig isolering på vores sommerhus. Jeg er rimeligt  med på hvordan jeg vil gøre det, men en second opinion skader aldrig, så er der evt. noget jeg har overset eller kan gøres bedre/nemmere?

Opbygning er 1 på 2 med 100mm isolering og profilbrædder som indervægge. der er så vidt jeg kan se ikke dampsspærre, og jeg er også I tvivl om der er vindpap bag 1 på 2.

Jeg har stort set tjekket hvert enkelt bræt I yderbeklædning, og det fejler ikke noget, så har derfor tænkt mig at genbruge disse. Huset skal males efterfølgende så hvis der skal udskiftes et par brædder til nye, gør det ikke noget.

arbejdsgang/opbygning.

1. afmontere eksisterende 1 på 2.

2. montere ny dampspærre (huset skal anvendes helårs indenfor 2-3 år)

3. montere 200mm spærtræ vandret (den nederste I trykket træ) og isolere med 200mm isover/rockwool

4. montere vindpap

5. montere klemlister til 25mm ventilation. Er der noget med at dette kan udelades?

6. montere det gamle 1 på 2.


Dampspærre kommer til at være 1/3 inde I isolering hvilket vist er ok.

vh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det udvendigt du vil isolere? Jeg ville ikke undlade 25mm ventilation langs tryklister. Jeg er ret sikker på at det er et must. Hvad med vandnæse forneden? Træet behøver ikke at være tryk imprægneret. Hvis du bruger det, så husk rustfri skruer 

Mvh 

Hvor gammelt er huset? Du skal nok regne med at skifte en del fa den gamle beklædning ud. Det er ikke altid at ældre træ kan holde til af- og påmontering. Ligesådan må du nok sætte en del tid af til fiffelværk omkring vinduer og døre. De kommer jo en del ind. Men go arbejdslyst. PS det er ligeså vigtigt at isolere loftet!


 

hvad er reglerne for udvendig isolering, for man gør jo huset større udvendig ?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også