Fra el til benzin

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har været skrevet om noget tilsvarende før. 

Jeg har en elektrisk kabinescooter eu45 til 2 personer. 

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at erstatte batterierne evt. med en benzin generator?? Min kabinescooters batterier er 12v 45ah gel batterier, og motoren er på 2000w.

Jeg er træt af at jeg ikke kan kører længere ture på den.

Mvh amatøren

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nårh okay, så 6 stk oplader👎

Det bliver nok lige vildt nok/dyrt.🤔

Jeg kan ski ikke finde en lader/strømforsyning til 72V som yder 15A. Findes sådan én?

Men generatoren fra Biltema yder så vidt jeg kan se max 4,35A. Så den bliver vel også for bette??

Naturligvis findes det f.eks.  den lader der er leveret med bilen. Den kører på 230 V og laver altså de 230 V veksel strøm om til 72 V jævnstrøm. 

Så problemet er så at få den til at lade under kørsel. Og at få plads til alt isenkrammet.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er massere af egnede 72V strømforsyninger på eBay som denne:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F183664559824

Så kan du lade hele pakken samtidigt, direkte fra generatoren.

Man kan med fordel montere kontrolleren i kabinen, så den kan bidrage med en smule varme.


Elektronikteknikeren

1000 tak for alt din hjælp Gregeren. Jeg må vist hellere smide håndklædet i ringen og så finde en der kan lave det for mig, for det virker ski ikke bare lige til. I hvert fald ikke for mig😉 men nu har jeg en god opskrift jeg kan gå videre med🙏👍 takker.. mvh Jonas 

Annonce

Ja det kunne være fint hvis du kunne finde noget hjælp i dit område. Men du har i hvert fald  nogle stumper at gå efter.


Elektronikteknikeren
hej har sådan en el scooterhvordan får jeg den til at køre 40
Må den køre 40? Kan den registreres som en 45?

Elektronikteknikeren
Så burde der jo sidde en begrænsning i fartregulatoren, om den så er fysisk eller software baseret. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis