Benzin i stedet for el

Hej. Jeg er ny herinde, så ved ikke om der har været skrevet om noget tilsvarende før. 

Jeg har en elektrisk kabinescooter eu45 til 2 personer. 

Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre at erstatte batterierne evt. med en benzin generator?? Min kabinescooters batterier er 12v 45ah gel batterier, og motoren er på 2000w.

Jeg er træt af at jeg ikke kan kører længere ture på den.

Mvh amatøren

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt kan vel lade sig gøre, spørgsmålet er om du må, og hvad det hele vil koste.

Du kan ikke erstatte batterier med en generator, der sikkert laver vekselspænding. Men den kan supplere. Men så ryger det grønne argument jo. Er der plads til et større forbrugsbatteri i stedet, er det vist bedre.  Jeg ville rådføre mig i en synshal, skat eller lign. mht. ombygning. Ellers må du bytte den med en benzin scooter. Hvis du alligevel vil prøve er der en inverter her: https://www.dba.dk/rat-hus-og-have-gt-gener/id-108408790/ - men 93db er ikke behageligt, vis den skal være under tag.

Vh. Carsten


 

Hej Carsten. 

Man kan få en ny Bærbar og meget lydsvag generator med benzindrevet 4-taktsmotor. Inverter-teknologi gør den velegnet til følsom elektronik. Kvalitetsklasse A for 2000kr. 

Det er 100% sikkert at det ikke er lovligt at skifte batterierne ud så den kun kører på benzin. Men jeg har fundet ud af at det er lovligt at koble en generator til den, så den kan lade op imens man kører(dette kan jeg så desværre ikke alligevel, for den har Anti Charge, så den kan ikke kører hvis der er strøm sat til, stikket kan godt være der i, men ligeså snart man tænder på stikkontakten så kan den ikke kører 👎) man kan købe et "stativ" man hænger bagpå som generator eller topboks kan monteres på. 

Jeg har ikke købt den for at kører grøn, men det er den eneste model knallert eu45 hvor der lovligt må være 2 i. Jeg købte den som et billigt alternativ til bil nr. 2, men så jeg stadigvæk kan have en af ungerne med. 

Jeg har fået et stykke jagt som ligger så langt væk at jeg ikke kan kører derhen på en ladning, og det er i sådanne tilfælde det kunne være lækkert at den kunne kører længere. Der er umildbart ikke plads til flere batterier, i hvert fald ikke nok til at det giver mig de km jeg ønsker.

Vh Jonas

Hej

Kan sådan et anti lade stik omgås - eller i stedet koble lader direkte til batteri. Så var det måske en mulighed. Ellers er der jo kun at holde en kaffepause, mens der lades. 

Vh. Carsten


 

Der findes nu benzindrevne EU45 til 2 personer. 

Mener de hedder "Scootcar": Men er vist også næsten lige så dyre som en mindre brugt bil.

Jeg forstår det sådan der er flere batterier - er der ikke plads til 2 mere, kopplet parallelt, så du får flere Ah-timer?


 

Deja-vu


Elektronikteknikeren

Ja der er plads til flere batterier, men vil hellere prøve om jeg kan omgå anti charge funktionen. Da flere batterier vil veje og fylde mere.

  - klart..


 

Har fået en elscooter her i år, som den jonasskousgård har. Jeg har talt med importøren, og han fortæller, at det vil være direkte farligt, at køre samtidig med, at man lader med f.eks en benzingenerator..


Rigtige mænd, tager ikke back up. De græder.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis