Hvordan hæve tag i den ene side på haveskur?

Hej lavdetselv-folkens!

Jeg er en håbløs amatør i lavdetselv-verdenen, men forsøger ihærdigt! 

Vil gerne opdatere et gammelt skur bygget i betonsten. Vil gerne hæve loftshøjden med 40 cm i den ene side for at få bedre rumhøjde og en ens facade med nabobygningen. Hvordan gør jeg nemmest det?

Er det bedst at lægge nye lag betonsten oven på de gamle for at få højden? Eller kan jeg gøre noget i træ, evt med at skrue nogle stolper ind i væggen, der kan hævde det? (tænker, at jeg bedre kan lære at bygge i træ end at mure..)

Rent udseendemæssigt skal ydersiden beklædes med træ (kan man det- uden der går fugt i det?), så man kan ikke se, hvis forslaget med at hæve med en trækonstruktion er gangbart.

Kan nogen hjælpe med råd og kunnen?

Venlig hilsen

Line (nybagt hus og haveskur-ejer)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et par billeder af herlighederne, ville gøre det meget nemmere at komme med gode råd..

Vi prøver igen, i morgen --

Ja selvfølgelig 😀. Det ser sådan her ud og skal i niveau med den grønne garage.

Der er gasbeton blokke..

Det nemmeste er jo nok at fjerne taget, mens du arbejder med muren, tagkonstruktionen bliver måske også for kort når der kommer mere hældning på, men måske kan den genbruges ?

Du kan jo mure op i gasbetonblokke så højden passer, de er nemme at arbejde med, og kan skæres med en almindelig fukssvans. (der findes specielle save, men til småopgaver kan en almindelig sav sagtens anvendes) Kan du ikke finde gasbetonblokke, kan du bruge lecablokke, men så ligner det jo ikke.

Du kan også lave en ramme af træ, du kunne eventuelt sætte glas/vinduer i så du får mere lys i skuret.

Vi prøver igen, i morgen --

Tak for gode input!

Det forat i gasbeton blokke kan ikke købes mere. Men det er samme materiale som multiblokke, og så kan du jo skære dem ud så de passer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

Tak. Jeg kan nemlig også kun finde multiblokke i butikkerne. Kan jeg skrue træ uden på dem, så det ligner garagen af træ? Eller lukker det fugt inde?

Det kan du godt. Dog tilrådeligt at skrue lodrette klemlister ind i væggen, så du får en ventilationsspalte bag beklædningen. Træbeklædningen kan derefter sømmes direkte på klemlisterne. 

Fedt, tak!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis