Bruge eksisterende ståltag som undertag for nyt ståltag?

Jeg skal have gjort noget ved taget på min uopvarmede garage. Lige nu ligger der stålplader uden noget undertag eller isolering eller noget. Der opstår en del kondens hver dag. Jeg overvejede at lægge sandwich stålplader (dem med isolering), men de er hundedyre, desværre, fandt jeg ud af.

Hvis jeg ligger et nyt ståltag ovenpå det gamle med en 5 cm luftspalte mellem de to lag vil jeg så undgå kondensen eller er jeg lige vidt? Jeg har snakket med forskellige om det og flere mener at der stadig vil dannes kondens på inderste lag stålplader og derfor stadig dryppen ind i garagen....

SKAL der isolering til?  Garagen er uopvarmet bygget i lecablokke.


Kan man gøre det på andre måder?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ligger et ekstra lag stålplader op, så der er mellemrum, slipper du for kondensdryp.

Jeg har en lukket overdækket terrasse, med enkeltlags tag, der var virkelig meget kondensdryp, jeg skruede nogle klare sinusplade op under lægterne, det fjernede kondensdryp, og der kommer ikke noget der drypper ned på sinuspladerne.

Så den stillestående luft mellem pladerne er nok, til at isolere.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 07-02-2019 16:05:16

Hvis du ligger et ekstra lag stålplader op, så der er mellemrum, slipper du for kondensdryp.

Jeg har en lukket overdækket terrasse, med enkeltlags tag, der var virkelig meget kondensdryp, jeg skruede nogle klare sinusplade op under lægterne, det fjernede kondensdryp, og der kommer ikke noget der drypper ned på sinuspladerne.

Så den stillestående luft mellem pladerne er nok, til at isolere.

 Jeg tænker også det gør en forskel at det er eternitplader du har sat op. Stål kondenserer mere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvor stor er garagen? Er det ikke bare af med plader og lægter, på med undertag, og op med lægter og pladerne igen. Billy og nemt

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det kan være det er den vej jej skal gå, det drejer sig om ca. 40 kvm. Hvis jeg ligger et alm (læs blødt) undertag under stålpladerne kan jeg så være sikker på der ikke kommer kondens under undertaget eller SKAL der isolering til under undertaget? Problemet er vel luften i garagen er varmere ind luften udenfor om vinteren og vice versa om sommeren.


Garagen er ikke opvarmet og der er ingen anden isolering end det lecablokkene giver i sig selv. gulvet er beton direkte på terræn så der kommer vel lidt jordvarme.

christiannielsen skrev den 07-02-2019 17:01:40

 Jeg tænker også det gør en forskel at det er eternitplader du har sat op. Stål kondenserer mere.


Nej det er klare plast sinusplader jeg har brugt https://www.jemogfix.dk/tagplade-glasklar-sunlux-sinus-90-x-200-cm/4200/9024254/


Du kan prøve at klipse noget plastfolie op under ståltaget, løser det problemet, vil et dobbelttag jo også løse problemet.


 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis