Spartel og filt ovenpå tapet?

Hejsa.


Jeg har et kælderum på 4x4m.


Der er god solid tapet på væggene. Mit spørgsmål er om jeg kan komme spartel oven på tapeten og derefter komme filt på?


Lidt billeder:


HJÆLP!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt anbefaler man ikke hverken tapet eller filt på kældervægge. Jeg ville dampe tapeten af, pudse væggene op og male med diffusionsåben maling.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej, som Jens også siger så er vægbeklædning i en kælder ikke en god idé da det gør at væggen ikke kan ånde hvilket højst sandsynligt betyder en ophobning af skimmel bag tapeten.

Synes ikke det ligner på dine billeder at det er tapet, men derimod bare er malet. Jeg kunne dog tage fejl.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Helt enig med de andre. Du har en hård væg bagved, så det er ikke et problem at få gammel tapet af. Tag et bræt med en masse søm som stikker ud på modsatte side og rids hele overfladen. Derefter sprøjt en blanding af vand/ skyllemiddel på væggen. kan ikke huske blandingsforhold, måske 1 til 10. Det virkede lige så godt som tapetopløser. Invester i en tapetskraber, og brug bare alm. 18mm knivblad, de koster en brøkdel.   Sørg for at muren  bliver så åndbar som muligt. Det kunne også være en indfarvet tyndpudsr mørtel eller hlftemørtel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også