Montering af alu liste på sokkel

Jeg skal have monteret en aluliste på sokkel som afslutning for drænplader,

https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/isolering/jackon/draenplader/Jackon-afstandsliste-alu

Men jeg er kommer lidt i tvivl om, hvordan jeg monterer den. Bør man bruge skruer, søm eller lim?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Afslutningslisten skal forbores. Der påføres elastisk fugemasse på bagsiden og denne fastgøres mekanisk med skruer iht. monterings vejledningen.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Dare_Devil skrev den 06-02-2019 21:39:56

Super, tak for det. Jeg har ikke kunnet finde en monteringsvejledning - det er derfor, jeg spørger

 Man skal ringe til producenten for at få den. Dog beskrives dette også i monteringsvejledningen for Thermodræn:


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Ah, jeg havde kun kigget under selve listen (og drænpladerne), ikke thermodræn. Men super, nu er det ihvertfald ingen tvivl

Jeg kom lige i tanke om et lille tillægsspørgsmål. Er det vigtigt at alulisten er under terræn? Jeg har overvejet at løften listen over jorden for at kunne isolere en større del af soklen. 

Skal ydervæggene også isoleres?
Der vil ikke ske noget ved at hæve alulisten, dog kan det synsmæssigt se lidt mærkeligt ud at denne bliver synlig hvis vægge ikke isoleres også.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Cool. Så må jeg lige overveje det æstetiske versus den ekstra smule isolering. Væggene skal ikke isoleres - ihvertfald ikke i denne omgang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis