Hvor omfattende er det tagprojekt?

Vor forening træner på en kommuneskole i en idrætshal. Vi er blevet forberedt på, at der kan komme en afbrydelse af vor træning i en periode, da der skal skiftes tag. Kommunen er vist i gang med at indhente nogle tilbud og vil ikke fortælle ret meget pt.

Har nogen her en idé om hvad vi kan forvente af evt. afbrydelse af undervisning i gymnastiksalene?

Baggrund:

Bygningen er en betonbygning fra 2006 i 2 etager med en idrætshal nederst på ca. 17 x 19 m og nogle klasselokaler ovenpå. Der er ca. 8 m fra gulv i idrætshal til næste gulv i etagen ovenpå. Etageadskillelsen er med betonelementer. Taget er næsten fladt og tagkonstruktionen er af træ. Der er her konstateret alvorlige fugtskader, så hele tagkonstruktionen med tag skal skiftes. Der har ikke været fugtskader at se i selve idrætshallen.

Er det realistisk at betale en merpris for at opretholde undervisning i idrætshallen under arbejdet?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad mener du med at betale en mer pris, for at kunne træne i mens? 

Grundet bl.a sikkerhed, kan man jo ikke have folk rendende i hallen, med fare for, at dele kan falde ned. Derudover så lur mig, om de ik skal have lifte til at arbejde indefra os, med henblik på alt fugten. 


Mvh. Christian M
 

Så er det da godt at sommeren nærmer sig.. der er meget fri luft at træne på udenfor   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det skifter de helt sikkert i sommerperioden hvor deres elever ikke har brug for hallen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan ikke se hvorfor der skulle komme nogen afbrydelse af træningen - man forlader jo heller ikke sit hjem når man får skiftet tag. Alt andet lige, så kan de jo ikke bare lade det stå åbent, så det bare regner ind, og ødelægger alt indvendigt, så de må jo lave noget afdækning til når det regner.

Jeg har også svært ved at se hvorfor der skulle komme en lift ind i hallen, hvis det kun er taget der er problemer med. Nede fra hallen vil de jo kun kunne komme til etageadskillelsen.

Hvis ikke hallen kan bruges pga. taget fjernes, så vil jeg da anbefale at de får lavet en totaloverdækning mens arbejdet pågår.

Annonce

Tak for svar. Nu er jeg lidt usikker på om Christian M har læst min tekst grundigt. Men kan der realistisk være fare for, at man ved arbejderne på taget over 2. etage vil være fare for at ting falder ned gennem betondækket i etageadskillelsen?

Og Nikolaj - ja det er også det jeg forstiller mig. Men ikke desto mindre er der nogen i systemerne der kan forestille sig at træning i hallen vil kunne blive aflyst. Måske holder de blot nogle optioner åbne.

Nu nævner du, at i er villige til at betale en merpris. Så hvis vi forestiller os at i, ikke kan benytte hallen i en periode, er det så ikke muligt at leje sig ind i en anden hal, mens arbejdet står på? 

Hej Daniel. Næsten alle haller til idræt er fuldt booket i København. Sagen er også, at der bl.a. skal være plads til opmagasinering af et særligt gulv og særlige redskaber til Sports Acro (ca. 7 m2 depotplads). Desuden findes nogle longes i loftet til at sikre akrobater. De findes nærmest ingen andre steder - og skal så også etableres. Men det er måske ikke helt umuligt at finde noget. Det er også lidt grunden til at jeg spørger her, for en plan B for træning andre vil ikke være uden ganske meget arbejde og succes lidt afhængig af hvor tidligt vi kan gå i gang med det. Så hvis det mest realistiske er, at der kan forsættes med at træne i den hal, så vil jeg helst undgå at gå i gang med plan B-arbejdet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis