Indregulering Umbraco

Hej. 

En der kan fortælle mig, hvilke retning Jeg skal skrue for at lukke/åbne for mere eller mindre flow. Det er en Umbraco skrue. Når jeg skruer den op mod uret går den op og med uret går skruen ned. Jeg har nemlig et sted (køkken og gang) som er et kreds, med 90 m slange (21,5 KVADRET METER) som i følge de gamle papir fra tidligere ejer tilbage i 1997, står, at forindstilling er om 5 omgange. Mit køkken hvor slangerne starter, er der ubehagelig vartm og i gangen er det vitkelig lidt lunt. 

Jeg er klar over det et dumt spørgsmål, men jeg har forsøgt at skrue helt op og ned, men fremløbsslangen er forsat enorm varmt. Mit fyr står på 50 grader og min pumpe står på konstant tryk 3 og med 1,5 bar i fyret.

Tak for hjælpen.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad siger temperaturen på din blandeshunt? - går ud fra at der sidder et termometer.

Prøv at regulere temeraturen i blandekredsen ned til 30-35o. Der må sidde en termostatventil i enden af dit kappilærrør (det tynde rør der går fra øverste manifold).

Føleren til termostatventilen er blot sat fast med en strips - ikke den bedste varmeoverførsel. 


Søren O

Helt klart det rigtige Fabrin. I en snæver vending vil det hjælpe at isolere føler og manifold sammen, så føleren ikke kan blive afkølet.


Søren O
Søren O skrev den 05-02-2019 20:01:10

Hvad siger temperaturen på din blandeshunt? - går ud fra at der sidder et termometer.

Prøv at regulere temeraturen i blandekredsen ned til 30-35o. Der må sidde en termostatventil i enden af dit kappilærrør (det tynde rør der går fra øverste manifold).

Føleren til termostatventilen er blot sat fast med en strips - ikke den bedste varmeoverførsel. 

 Blandeshunt er det den hvide, ligesom på en radiator. Den står på 3 har ikke nogle termometer udover en med bar på fyret og en med grader også på gasfyret. 

Sådan ser det hele ud. Beklager min uviden på området. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis