Muret vindueskarm - uden bundplade

Nu er jeg her igen! 😁

Vi har jo fÄet nye vinduer og i den forbindelse vil jeg pudse selve bundkarmen op. Problemet er, at der jo sidder noget isolering under vinduet - det kan jeg vel ikke bare smÞre mÞrtel ud i. Hvordan ville I gribe det an? DÊkke det af og med hvad?

Det ene billede er som det ser ud nu og det andet er fra et andet vindue i huset - og det er sÄdan det skal ende med at se ud.

Forventer at mure det op i universalmĂžrtel og efterfĂžlgende sandspartle. 

Nu er jeg her igen! 😁 Vi har jo fĂ„et nye vinduer... Vis hele indlĂŠgget
15 svar
 FÞlg trÄden
Der er 10 indlĂŠg fĂžr dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HÄber det er ok jeg vÊkker denne gamle trÄd til live igen :)

Jeg har sÞgt og sÞgt og den her lader til at komme tÊttest pÄ hvad jeg sÞger :D
Kort sagt vi Þnsker det samme resultat som trÄdstarter

Mit udgangspunkt er dog en smule dÄrligere tÊnker jeg
kan nogle af jer kloge hoveder  fortĂŠlle hvordan jeg griber den an ?
gasbetonen er 7.5cm tyk

pÄ forhÄnd mange tak!


Med venligste hilsner Kim
Velkommen pÄ lds.
Du har tilsyneladende mere afstand imellem imellem inder-mur og vindue end trÄdstarter har. SÄ du skal nok have limet et stykke gasbeton pÄ i hulmuren. Der saves et stykke til pÄ 10 cm dybde og det limes pÄ med gasbeton lim. Mon ikke fliselim ogsÄ kan klare det. Stykket kan fastholdes med nogle lange skruer ind igennem den oprindelige mur.
Det er vigtigt at kulde bro ikke opstĂ„r sĂ„ du skal anbringes en strimmel 20 mm flamingo imellem yder mur og din op-pudsning. Og det gĂŠlder hele vejen rundt. Det kan vĂŠre 100 mm bred 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak :)
Har lÊst med i noget tid men nu skulle der altsÄ en profil til :D

Det giver god mening det du skriver!
Jeg var meget i tvivl om hvordan jeg skulle fÄ mere gasbeton pÄ men self lange skruer sjovt som man kan stirre sig blind pÄ muligheder :)
jeg gÄr ud fra jeg bare skal pudse ind over den flamingo strimmel nÄr jeg kommer sÄ langt ?


Med venligste hilsner Kim
Mon ikke det meste af flamingo strimmel ligger bag kanten af vindue. Det er imod ydermuren det skal vÊre. Det er nok limen du skal satse pÄ. Skruer ertil at holde det fast medens limen tÞrrer. Men de mÄ gerne blive der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
SigneKronmark skrev den 17-02-2019 13:14:46

Tak for de virkelig hjĂŠlpsomme rĂ„d! Som tak fĂ„r I lige et billede af det fĂžrste fĂŠrdige vindue! 

Ser super godt ud 🙌

Jeg stĂ„r selv i samme situation, med at skulle lave dette, sĂ„ fedt at fĂ„ inspiration herfra. 

 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.
Sponsor pÄ LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor pÄ Lav-det-selv.

FÄ sÊrlig rabat pÄ maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se ogsÄ