Skære hul til inspektionslem i fliser på badeværelse (ikke vådrumszone)

Hej alle

Jeg har behov for at skære et hul i vores eksisterende flisevæg på badeværelset (ikke vådrumszone), så jeg kan montere en inspektionslem på 500x400. Fliserne er monteret på et træskellet med et underlag af spånplade.  

Hvordan gør jeg det bedst? Er det en diamantklinge på en vinkelsliber eller hvad er bedst til formålet? Jeg kan desværre ikke skaffe flere fliser, så det skal gøres rigtigt første gang :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en lignende løsning, dog således at inspektionslemmen kommer ind fra trappehallen, ind i skunken bag badeværelset og alle installationerne. Har du undersøgt om dette er en mulighed.


Mvh Troels

Hej TRRA

Tak for svar. 

I rummet bagved lemmen, der kommer der til at være shunt og fordelerrørskab til nyetableret gulvvarme på 1. salen (minus badeværelset) og det vil der desværre ikke være plads til ved trappeopgangen. Jeg vil gerne have at det bliver samlet på badeværelset. 

Hvis du ikke skal genbruge de fliser der er på lågen, så er en diamant klinge at foretrække. Den skal være til lille vinkelsliber og beragnet til badeværelses fliser ( Helt glat altså uden tænder)

Så kan du skære igennem fliser på en ret sikker måde, og få hugget de fliser ned som sidder " i hullet " og få spånplade skruet af eller på anden måde taget denne ud.

Jeg villle nok skære skære / save et stort hul i spånplade, så den ikke skal ud med vold, Det kan nemt løsne d efliser der sidder omkring pladen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Det bliver løsningen. Mange tak for dit svar. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis