Træk fra kant af gulvet

Hej LDS,

Jeg har en tilbygning hvor det desværre trækker fra kanten af gulvet. Det er især mærkbart der hvor tilbygningen er bygget til det eksisterende hus (fra 1933).

Umiddelbart bør fodpanelerne afhjælpe det, men jeg er dog i tvivl om det reelt gør nogen mærkbar forskel, da jeg ikke har tænkt mig at fuge dem ned mod gulvet.


Er der andre måder at begrænse hvor meget træk der er? Jeg har overvejet at montere ekspanderende fugebånd i sprækken mellem det oprindelige gulv og væggen, som vist på billederne. Den er jo diffusionsåben og vil kunne tilpasse sig til sprækken som varierer en del i bredde. Lyder det som en fornuftig løsning?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke et større problem? hvis du kan mærke, at det trækker ind - så virker det jo til, at der er noget galt med konstruktionen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jf. de dokumenter jeg har modtaget på huset, så er tilbygningen bygget i 2004, med følgende gulvkonstruktion:

Trægulv

2x4" stør/60cm

100mm batts

100mm beto

50mm støbebatts

200mm nødder


Ovenpå er der så lagt gulvunderlag og svømmende klikgulv.


Krybekælderen er i den oprindelige del af huset, hvortil den ene "ydervæg" fungerer som adskillelse indtil tilbygningen.

Det oprindelige hus er hulmursisoleret (mineraluld granulat, bekræftet ved boring i ydervæg). Jeg har ikke inspiceret den væg som går ind mod tilbygningen, men jf. tegninger fra 1988, ligner det at der er hulmursisoleret på det tidspunkt, hvorfor det må antages det også er gjort i væggen mod tilbygningen.

Ok, så er det ikke fra et forbandt i hulmuren, hvor trækken kommer fra. Nu skriver du der er klikhulv. Det hjælper på reparationen. Hvis du tager panelerne op langs den væg, kan SU randisolere nedad. Men at fuge isolerede ikke, men holder kun luften ude.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis