Alder på min brændeovn

Hej gør det selv.

Mig og min kone købte et hus i 17.

Hvor der er brændeovn. Det virker som om det er en ældre sag. Læste tidligere at regeringen har lavet skrotningspræmie på gamle brændeovne fra 95 og før. 

Så hvis der evt sad en ekspert her inde og kunne se på model hvornår den evt er fra kunne det være cool, så man ikke skulle kalde skorstensfejerne forbi uden held

Der står intet på den

Hej gør det selv. Mig og min kone købte et hus i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
maf skrev den 05-02-2019 09:08:17

Er ikke sikker men det blev først i 2007 aktuelt med prøvningsattester, så mener ikke attesten er udtryk for ovnens alder. ABC skiftede navn til Hvam i 2000, så ovnen burde være fra før da.  

Du har (næsten) fuldstændig ret brændeovnsbekendtgørelsen indførte man 1. juni 2008   

Kan godt forstå I ikke kan finde noget typeskilt når ovnen alligevel højest sandsynlig er af noget ældre dato. Sagen er nemlig den at man dengang ofte kun på satte et klistermærke som "typeskilt" på brændeovne - har jeg lige fået at vide.   

Det gør man skam også i dag. På min gamle ovn fra 91 var det stadig læsbart

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jojo.. men min pointe var, dels at klistermærket jo kunne være faldet af, og dels (uden at vide det præcis) bruger man så ikke også idag at supl. med en (popnittet) mærkeplade/typeskilt der ikke går til...   

Må prøve og se om jeg kan finde noget på bagsiden  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis