kompressor blæser olie ud

hej købte en ny kompressor det blev den fra harald nyborg til 3500 kr 4 heste jeg brugte de andre penge på at lave et større værksted istedet så måtte nøjes:)men men den blæser jævnt men mister luften hurtigt men er også kun 50 liter tank men engang imellem laver den lige sådan nogle kraftige pust hvor jeg tænker vov bare den blæste sådan hele tiden men varer kun i nogle sekunder øv øv men jeg troede det var vand den smid ud men kunne ikke forstå det blev helt lysebrunt så købte jeg en vandudskiller og tænkte det må være det men så fandt jeg ud af det var olie den spytter ud hele tiden så tog jeg vandudskilleren af bare for at være sikker men jeg kan give mit dæk engang vinylmakeup tager bare lidt lang tid så meget olie smider den ud:)er det stempelringe der er ringe hvor den så smider olie ud med luften?har ikke forstand på det har blæst i snart 20 min for og se om det stoppede men olien forsætter med at komme ud

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjek lige oliestanden, hvis den er for høj så tap af indtil det passer.

Men ellers retur med den, Harald Nyborg udlevere en ny hvis du kommer inden for 14 dage efter køb, ellers skal den nok sendes ind.


Vi prøver igen, i morgen --

tak jens oliestanden er midt på den røde dims i glaset på olie måleren går ud fra det er der den skal være men er det stempelringe der er dårlige siden den kan smide olie ud?

Ja der må være problemer med stempelringene, eller stempel/cylinder..



Vi prøver igen, i morgen --

har lige prøvet igen på et sort dæk den bliver fedtet men ser nærmest hvidt ud men er ligeså fedtet som olie 

Kører din kompressor den rigtige vej ? Jeg ved ikke om det kan give de nævnte fejl; men somme tider må man tænke på alle fejlmuligheder.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Annonce

puha kan ikke huske hvad vej det er?så lige en video på youtube kan det passe hvis man skifter det lille hjul ud med et størrer og så en størrer rem giver den meget mere effektivt luft?


Har du tømt tanken for vand?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

yep 2 gange jeg vil lige prøve en anden slange af en af dagene for prøvede og sætte den til den lille kompressor og den gjorde det samme så det er måske slangen det er da og håbe gider ikke til at køre ud med den hvis det nu er slangen

Måske er der kommet vand i pressostaten, hvis der har stået vand i tanken længe, eller kompressoren altid står koldt. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skulle til at købe ny slange men blev i tvivl hvor tyk før havde jeg 3/8 men hvad med en 1/4

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis