kompressor blæser olie ud

hej købte en ny kompressor det blev den fra harald nyborg til 3500 kr 4 heste jeg brugte de andre penge på at lave et større værksted istedet så måtte nøjes:)men men den blæser jævnt men mister luften hurtigt men er også kun 50 liter tank men engang imellem laver den lige sådan nogle kraftige pust hvor jeg tænker vov bare den blæste sådan hele tiden men varer kun i nogle sekunder øv øv men jeg troede det var vand den smid ud men kunne ikke forstå det blev helt lysebrunt så købte jeg en vandudskiller og tænkte det må være det men så fandt jeg ud af det var olie den spytter ud hele tiden så tog jeg vandudskilleren af bare for at være sikker men jeg kan give mit dæk engang vinylmakeup tager bare lidt lang tid så meget olie smider den ud:)er det stempelringe der er ringe hvor den så smider olie ud med luften?har ikke forstand på det har blæst i snart 20 min for og se om det stoppede men olien forsætter med at komme ud

hej købte en ny kompressor det blev den fra harald... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en 3/8, hvis det er hos HN så tag den extra soft, de andre er ikke til at have med at gøre i kulden 


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

tak for hjælpen alle sammen nu har jeg købt en ny slange og den gør det samme konstant fedtet hvid snask kommer der ud selv med en vandudskiller måske er det normalt men tænker bare hvis man lige har sandblæst noget duer det da ikke det er fedtet er der nogen der har prøvet deres af for nylig og prøvet at blæse med luft kun?og gør jeres det samme vil bare ikke bøvle med at bytte den hvis den ikke fejler noget

Luften skal være fri for olie, tager du luften direkte fra kompressoren?


Vi prøver igen, i morgen --

nej jeg har monteret vandudskiller hvor jeg har montert luftslangen på

Prøv at koble direkte på kompressoren, så du er sikker på at det er derfra olien kommer.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

det har jeg prøvet det er det sammemen det ser bare hvidt ud det den sprøjter men er meget fedtet kan ikke engang blæse noget rent for støv med meget lavt tryk uden der kommer bitte små pletter

Det er meget normalt at stempel kompressorer smider luft med igennem ventilerne, hvis der bliver smurt for meget i stemplet, hvad end det er med dedikeret stempel smørring eller "sprøjte" smøring fra krumtappen.

Stempel kompressoren kan i sig selv ikke kører forkert retning. Det er kun køle-vingen der kan det, men der burde være en indikator på remtrækket eller rem hjulet på kompressoren, til at indikerer korrekt rotations retning.

I mine ører lyder det som "over smørring", men din oliestand er korrekt ud fra "til den røde prik i skueglasset" udtalelsen tidligere.


 

Bare for nysgerrighedens skyld: Kører den den rigtige vej, Der er et skilt med en pil oven på gitteret omkring remtrækket, eller for at pinde det helt ud, hvis du har motoren til venstre kompressor blokken til højre, så skal den dreje med uret. (Hvis du står på den anden side er det modsat)

Og da du købte den, var den emballeret, var der olie på, har du under transport vendt den på hovedet eller bare lagt den på siden ?


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

hej ja den kører den rigtige vej og den var pakket ind men så ud til den kunne have været åben men tænkte indpakningen bare var lidt slidt men så ud som om der var sat noget tape på og ja der var olie på og den blev leveret men da jeg pakkede den ud så den ny ud med flamingo og det hele men måske jeg har fået en der har været leveret tilbage men ved det ikke men min lille kompressor gør det samme jeg forstår det ikke men det er faktisk ret meget den smider ud synnes det lugter af olie men ved ikke om kondens vand er fedtet og kan lugte af olie og hvis jeg puster på et sort dæk ligner det hvidt fedt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis