Indækning af rør og skimmel

Hej alle sammen,

Jeg skal til at inddække de mange rør der løber under loftet i stort set alle vores kælderrum. Jeg har egentlig bare tænkt mig at bruge nogle MDF-plader og så male dem bagefter. 

Mit spørgsmål er om der er risiko for skimmeldannelse inden i kasserne? Man anbefaler jo generelt ikke at have skabe stående helt op ad væggen i kældre. Inden i inddækningen vil luften stå helt stille, så jeg er kommer lidt i tvivl om det kunne give problemer. Risikoen kunne være jeg så bare ikke lægger mærke til at der kommer skimmel i inddækningen-  ligesom når folk tager gipsplader fra væggene i deres kældre og så har skimlen hygget sig bagved.

Fugtmæssigt har vi ventilation og opvarmet kælder året rundt. Ingen omfangsdræn. Rørene løber i loftet altså over jordniveau.

På forhånd tak for hjælpen.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo fore kasserne med glasuld, aå er der ingen luft og rørene er ekstra isoleret.

Men kan der ikke vokser skimmel selvom der er foring? luft er der jo stadig lidt af og det kan jo vokse på væg og kasse fortsat.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også