Opretning af gulv, hvad skal jeg vælge

Hej

Jeg er gået i gang med at lave nyt gulv i soveværelset. Jeg troede egentligt der var terræn under det gamle, men det viser sig der er lagt beton dernede. Det ændrer så planen, fordi jeg ville have 300mm sundolitt og lave et svømmende gulv. Svømmende gulv bliver stadig løsningen, da jeg ikke har mulighed for lige at få nogen til at hjælpe med at lægge beton, så det skal helst være noget jeg kan stå med selv.

Det gamle gulv bestod af gulv, 100mm flamingo og omkring 100mm sand og nederst det her beton. Det gør det jo enkelt nok at have noget ordentlig at bygge på nu, men betonen er temmelig ujævn og skæv. Nogle steder op til 30mm.

Så mit spørgsmål er nu hvordan kommer jeg nemmest videre herfra. Hvis det skal bygges op i træ, skal jeg hæve det op i næsten 200mm, tænker det kommer til at koste en del i træ, så er der gulvspartel, men det virker også ret dyrt når der skal så meget til. Jeg har overvejet at lægge sand på de nederste cm. og så Sundolitt derfra, så får jeg stadig mindst 150mm isolering under og kun nogle cm. sand.

Hvad ville i gøre i det her tilfælde? Hvad er nemmest og billigst? Er der andre muligheder jeg ikke lige har tænkt på?






 

Hej Jeg er gået i gang med at lave nyt gulv i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Godt du vælger at lave det selv og du vælger at lave det om. Hatten af for det.

Og så vil jeg da lige tilføje... det her "smarte" flydespartel er ikke en skid smart, medmindre man sætter højde som ved normal gulvstøbning. Det gode ved flydespartel er at det er nemmere at fordele end beton, men det er en fejl at tro det bare lægger sig i vatter.

En anden irriterende ting ved flydespartel er også at det tørrer alt for hurtigt og bliver hurtigt umuligt at arbejde med, medmindre man tager det i små arealer hvor højden er sat.

Og igen... flydespartel skal slibes inden det kan males. 



Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Det er netop hemmeligheden ved det der flydende gulv med sundolit. ALT forarbejdet ligger i at få startet rigtig.

Så når du har haft sådan en super "ekspert " i huset så ville det have været rart om han havde det lidt mere i fingrene og ikke bare i munden. 

I mit køkken projekt her før jul havde jeg regnet og regnet og det var så godt. Indtil jeg lagde sundolit ned. De var mærket med 150 mm men i virkeligheden var de kun 145-146 mm 

Så men 3 stk over hinanden manglede jeg pludselig i nærheden af 15 mm

Op med dem igen og strø sand ud og afrette igen -igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også