Opbrydning af betongulv

Hejsa.


Her lige et par spørgsmål jeg håber i kan svare på og give råd til.

Vi skal bryde vores mellemgang op, hvor der er beton. 

1. Har i et forslag beskyttelse af dørtrin når man skal igennem døren med en fuld trillebør af beton?

2. For enden gangen er vores toilet / bad. Har i nogen forslag til hvordan man ned på toilettet / i bad uden at blive møg beskidt når der ikke arbejdes et mindre barn skal derud.

3. Afdækning af døre og vinduer hvad anbefaler i der?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Planker på begge sider af dørtrinnet, så du laver en opkørsel, og so en planke henover. Du kan eventuelt skrue det sammen. Du kan eventuelt også bruge noget malerfilt direkte ovenpå dørtrinnet.
MEN. Skal døren ikke skiftes? Du risikerer jo også at banke på døren, og lave hakker i dørkarmen. Men dem kan du eventuelt også dække af.

2. Igen, planker op af hullet. Stil nogle gamle sko, eller køb nogle træsko, som KUN bruges til at gå frem og tilbage. Disse skal så blive inde i den opgravede del. 


3. Maler plastik eller malerfilt. Køb en god og kraftig malertape, glem den billige fra Harald Nyborg. Jeg kan f.eks. anbefale den der hedder Stokvis (fås vist i både Stark og Bygma)

Har du adgang til en ordentlig stor ventilator så monterer denne i udgangsdøren, eller vinduer tæt på. Åbne vindue på klem i tilstødende rum. Så får du en luftstrøm igennem huset som mindsker støv gener i de andre rum.  

Jeg ville tage døren ud. Hvis du ikke beskytter den i siden så er det bare EN påkørsel af hjørnet på trillebør, så skal der en ny til. 

Er det yderdøren så skal den beskyttes i siden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også