Punktstøbning af Træterrasse

Følg tråden
Michlar73
Michlar73
Postnr: 7900
Michlar73 Michlar73

Hej.
Jeg påtænker at udvide vores lille vimmerskæve fliseterrasse(hævet) med en træterrasse ovenpå....dvs....er nødt til at fjerne det gamle....da det ligger for højt. Træterrassen vil jeg gerne have lidt længere nede..... jeg havde i første omgang tænkt bare at lægge træterrassen på fliser, men da der er meget lerjord, hvor vi bor, tænker jeg nu, at det er bedst at få det støbt ned i frostfri dybde i punkter....med ben.......  Mit spørgsmål er.....kan jeg nøjes med en 100mm. pælebor ligeosm denne https://www.landogfritid.dk/Redskaber-tilbeh%C3%B8r/Fiskars-P%C3%A6lebor-%C3%B8100-mm/1528514
Eller skal jeg ud og købe et nyt 150mm pælebor til at lave hullerne med, der skal støbes i ?
Mvh.
Michael L. 

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Hvis du alligevel skal ud at købe, så har land og fritid et pælebor på ø 140mm, det synes jeg er mere passende.

Men har du ret mange huller, der skal bores vil jeg anbefale at du lejer et "benzinbor"

Hellere eje, end at leje.
Michlar73
Michlar73
Postnr: 7900
Michlar73 Michlar73 Trådstarter

Jeg har et 100 mm bor(ligner bare ikke helt det jeg linkede til)....det var for at høre om den kunne bruges.... Jeg har ikke travlt......hvor mange punkter vil du mene jeg skal støbe i på en  terrasse på 4 x 3,5 meter?

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Det afhænger af hvor kraftige bjælker du bruger, men hellere et punkt for meget, end et for lidt.

Når du bruger et ø 100mm bor spare du jo også på betonen, jeg ville stikke et par 8mm armeringsjern i, så de forholdsvis tynde søjler ikke brækker.

Hellere eje, end at leje.
uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Du kunne jo bruge de her: https://ems.groundplug.com/dk/produkt-kategori/fundamenter/

De koster ca 180 kr/stk. Skrues i jorden med slagboremaskine eller luftnøgle.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hævet fliseterrasse
    Belægning, udsmykning og blomster
  2. Have redskaber...
    Lav-Have
  3. 100mm hul i klinke
    Lav-Hus
  4. Hævet fliseterrasse
    Lav-Hus
  5. 100mm hul i stuen