Radiator bliver kun lidt varm når den står på 5

Vi bor i stuen i Kbh. På samme tilløbsrør har vi to radiatorer en i stuen og en på børneværelset. Vi oplever de kun bliver varme når de står på 5 begge 2. Jeg har forsøgt at montionere stiften i påkdåsen. Der er ingen mulighed for udluftning da dette skal gøres på loftet. Nu vil ingen af dem  rigtige varme. Røret før thermostaten er brandvarmt. ? Hvad er problemet. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal skrue pakdåsen ud og motionere membranen, som sidder inde bag ved. Der kan komme en lille smule vand ud.


fase

Det er jo tydeligvis ventilerne der hænger. Prøv at slå på ventilhuset med en hammer, det er ikke de store slag der skal til; men de mange små. Du skriver “forsøgt at motionere stiften”, stiften skal komme ud af sig selv, og der skal være tryk på. Jeg prøvede engang at bruge en borehammer, rotation slået fra, med en overskåret mejsel til at løsne en meget genstridig ventil. Det tog sekunder, og naboerne når ikke at blive sure.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Når du har skruet pakdåsen ud, skal du trykke på membranen med et stumpt værktøj, ikke ret hårdt, så membranen løsner sig fra sæddet, og der kan løbe vand igennem. Monter pakdåsen men ikke termostaten. når ventilen så har været åben et stykke tid, kan du montere termostaten igen, og så skulle det fungere igen.


fase

Prøv lige at lægge et billede ind af selve termostathuset. Specielt bagkroppen er interessant.

Hvis der på et tidspunkt er sat nye ventiler og/eller radiatorer op, har man måske ikke været opmærksom på at få sat ventiler på beregnet for 1-strengsanlæg, som jeg gætter på det er, ældre ejendom?


Elektronikteknikeren

Så kom der en løsning. Det viser sig at en retur vandet til selve anlægget var lukket halvt i. Nogen i ejendommen har leget VVS’er for en dag... 

i og med vi er de sidste på grenen har det varme vand ikke kunne presse i gennem ... tilgengæld varme hele radiatoren takket være jeres fif. Tak for hjælpen.  

Det giver mening. Det problem har vi også af og til.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis