Noget sort under terrændækket

Hej alle

Vi har overtaget vores hus fra 65’,  hvor vi er i gang med at bryde terrændækket op. Vi skal isolere gulvet og lagt nyt betonlag med gulvvarme. 

Da vi graver ud, er der 100mm beton, 200mm grus og så noget sort meget fin sand agtig materiale. 

Det lugter ikke af noget og det virker rimelig tørt. Det ligger ca 800mm under gruslaget. 

Er der noget som har en ide hvad det kan være?

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er det gamle muldlag som man ikke har fået gravet ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men kan det godt være så fint i konsistensen? 

Det er meget finere end almindelig sand. 

På de gamle tegninger af huset, står der at der angiveligt skulle ligge 200mm slagger under betonlaget. Men det er der ikke, her er lagt 200mm almindelig grus. Betongulvet er heller ikke revnet nogle steder. 

Kan det mon være slagger, som er lagt under gruslaget ? Det virker bare lidt underligt. 


Hej,

Nu er det lidt svært at se på billedet! Slagger kan minde om kaffegrums - men kan sagtens være meget grov og uens.

Men jeg vil skyde det til at være slagget. Prøv at grave noget, så det er til at se.


/K

Slagger lyder bestemt ikke usandsynligt. Under vores terrændæk var der også meget slagger 

Jeg forsøger lige at tage er par bedre billeder imorgen. 

Var der også op til 1m i dybden med slagger?

Tror faktisk at huset så står på slagger, da ydervægsfundamenter kun går 90cm ned. 

Annonce

Man udskiftede jord med slagger, så der kan sagtens være slagger en meter ned - og det også set at fundamentet står i slagger.

Fordi det gamle dæk ikke var revnet er ikke ensbetydende med, at det ikke er slagger! Der findes flere huse, hvor slagger aldrig har givet problemer end huse de har.


/K

Hermed billeder 


Er det bare mig, som ikke kan se billeder?


/K

Arhh, beklager. Oister fungere kun 25m fra centrum. 

Prøver lige igen: 

Ingen tvivel - det er slagger! go' gravelyst


/K

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis