vandudskiller

hej jeg har købt en vandudskiller til min kompressor der står i brugsanvisningen at jeg skal hælde olie i den enten i smørenipplen eller et eller andet sted i bunden men kan kun se en umbracoskrue jeg kan skrue ud men det huld går ind til filteret kan det passe der skal olie i den?de videoer jeg kan finde på nettet kan jeg ikke se de kommer olie i

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mener da bestemt i der skal olie i en vandudskiller..

Men måske er det en kombineret vandudskiller/tågesmøre, for der skal olie i en tågesmøre, men den skal kun bruges til luftværktøj.

Sæt evt et billede ind, eller fabrikat og model.


Vi prøver igen, i morgen --

hej jens købte den i jem og fix den ser bare lidt anderledes ud end den på billedet men faktisk det samme skal glasset fyldes op med olie eller hvor hælder man det i?


https://www.jemogfix.dk/vandudskiller/3152/9513169/

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nej, der må ikke hældes olie i en vandudskiller. Hvis du har vand i din trykluft, vil det udskilles i glasset på vandudskilleren.

Du har måske fået en forkert brugsanvisning medleveret, eller en brugsanvisning der dækker flere typer.


Søren O

tåge smører monteres direkte på trykluft værktøjet når enheden kræver dette.ellers vil man få olie igennem sin trykluft slange det vil jo blive noget rod hvis man bruger en male sprøjte

tak sørentænkte på når jeg skal til at sandblæse klippeboardet kan jeg så give det zink spray istedet grunder og så stenslagsbeskytter oven på under klippeboardet?og så alm.grunder og maling oven på boardet?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Din fremgangsmåde med rustbeskyttelse af klippeboardet lyder ikke helt forkert. Zinken vil "ofre sig" i stedet for stålet.

Vil du sikre dig lang levetid på klippeboardet, så er det rigtige at vaske helt af efter hver klipning.


Søren O

Helt sikkert der skal ingen olie i   

Når man bruger meget trykluftværktøj, som i industrien, sidder vandudskiller og tågesmøre ofte sammen.

Her for øvrigt lige sandblæst og malet mit klippebord, jeg brugte epoxy grunder og epoxy maling, så må det vise sig hvor godt det holder. (mit klippebord er af 3,25mm plade, så der ruster ikke lige hul.)


Vi prøver igen, i morgen --

tak for hjælpen man lærer da noget nyt hele tidenser rigtig godt ud jens er det pænslet på og har du et link til epoxy grunder+maling?ser noget mere kraftig ud end spraymaling

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også