Skifte Grundfos UPS 25-40-130 til Grundfos Alpha 2 men hvilken?

Har en gammel pumpe Grundfos UPS 25-40-130 købte i 2007 sammen med 4kredse gulvarme system (pannex) senere byggede vi til, så den idag trækker 9 kredse og 170m2 gulvarme kan se den står på trin 3 =45w så tænker der må være noget at spare, ved at udskifte den til en Grundfos Alpha 2 eller 3.
Har prøvet grundfos beregneren men den bliver jeg mere forvirret af, end den hjælper mig, den anbefaler til udskiftning en Grundfos Alpha 2 25-40-130 men skiver samtidig en advarsel om at flowet er 5,8% mindre, og kan ikke finde ud af, at få den til at sammenligne men en alpha 2 25-60-130.

Så hvad skal jeg købe??

Og næste spørgsmål.

I mit systen er det styrringen (pannex) der giver pumpen strøm, når den skal køre, kan en Grundfoss Alpha 2 pumpe finde ud af, hvis den ikke får konstant strøm, men kun får strøm, når gulvarmen kalder på varme, eller kan den stå med konstant strøm, og selv regulere ned, når den møder modstand= gulvarmen ikke kalder på varme?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med så mange m2 ville jeg vælge 60'eren. Sørg for at købe en af de "nye" Alpha2 der kan vise flow - den kan nemlig indstilles i 3 forskellige konstant tryk i modsætning til den gamle Alpha2. Du kan også gå efter en Alpha3.


En Alpha2 starter i den funktion som den stod i da den sidst blev slukket, så intet problem at koble den ind over pumpestop i din gulvvarmestyring.

Mange har problemer med fugt (kondens) i printet på visse  Alpha2 modeller, især hvis de er installeret køligt rum. Hvor imod cirkulationspumper fra Smedegaard ikke har de udfordringer. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis