LK wireless lampeudtag

Jeg har købt et hus, hvor man opdelt et værelse til to værelse, det har så betydet at det lampe udtag der er på det ene værelse er styret at afbryderen på det andet værelse. 

Jeg har så købt et LK wireless udtag og tilhørende afbryder. Nu har jeg dog forsøgt mig på forskellige tilslutninger af wireless udtaget, men jeg kan ikke få det til at fungere uden at afbryderen på det andet værelse er tændt. 

Nogle der kan hjælpe mig med hvordan ledningerne skal tilsluttes? 

I udtaget har jeg følgende ledninger; sort, grå, blå, brun og grøn/gul.

Har vedhæftet et billede af hvordan det tidligere lampeudtag var tilsluttede.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Grunden til at det kun virker når afbryderen er tændt er fordi du har monteret tændledningen i det nye udtag, denne er der kun spænding på når afbryderen i det andet værelse er tændt.

Prøv at monter blå ledning i klemme N og brun ledning i fase klemmen, så burde der være fast spænding i dit wireless lampeudtag.

Det er monteret korrekt. Så tyder det på at der ikke er spænding på den brune ledning...

Er der fler brune ledninger eller kun den ene?

Afbryderen i det andet værelse er det en krone afbryder (alså en afbryder med 2 tangenter på),det burde det være da du har tænd ledninger i både M1 og M2.

Hvis det er en krone afbryde så kan du adskille denne og ændre tændledningen til en fast fase.

Ellers så tag nogle flere billeder så er det lettere at guide.

Bemærk at det arbejde du har fang i er for en elektriker og ikke noget man selv må lave,så er det hvertfald på plads.

husk muffe på den sorte leder:-) og de andre leder i pl-dåse.

Mange tak. Troede godt det var noget man selv måtte lave, men når det ikke er tilfældet, så tror jeg at stopper med at forsøge og få fat i noget profession hjælp.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis