Hård mursten (kant).

Hejsa. 

Jeg er ved at sætte en skydedør op. Men er rent i et lille problem med nogle mursten som står i vejen. Jeg skal bore 5 huller på 12mm. Jeg får boret de 2 yderste huller som rammer nogenlunde rigtigt ind i murstene. Det midterste rammer jeg ind i en trækarm(jeg stopper det hul til igen med en træ prop). Men de 2 sidste huller er ikke til at få boret da jeg rammer kanten af et eller stykke ultra hårdt mursten. Det har sådan en gul farve i stenen. Hvad kan jeg næsten gøre? Jeg kan ikke rigtigt flytte skinnen der skal holde døren. 



Er lidt rådvild. Mon skinnen kan holdes oppe af kun 3 huller istedet for alle 5. Fordi så tænker jeg at lappe hullerne hvor de der diamant mursten ligger. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bruger du slagboremaskine og et murbor?


Det lykkedes mig at bore et hul længere ind i den ene sten og mejsle det hjørne af stenen som voldte problemer. Er igang med den anden sten. Som er endnu hårdere. Snakkede med naboen og han har en maskine med hammer funktion (han er arbejdsmand) så tænker den måske virker. Ellers er det bare tid det kræver. Er virkeligt forundret over hvor hård sådan en sten kan være. Det er næsten på højde med jern. 

Yay det lykkedes. Efter flere timer boring og lidt mejsel arbejde. 


Næste gang så prøv at låne en borehammer - den virker bare. Det kan slet ikke sammenlignes med en slagboremaskine.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis