Erstat LK Wireless lampeudtag med almindelig lampeudtag

Jeg har købt en lejlighed hvor loftsbelysningen er styret af LK Wireless udtag som ser sådan ud:

Jeg ønsker at erstatte dette med et helt almindeligt lampeudtag hvor der altid er strøm idet jeg så istedet vil installere et IKEA TRÅDFRI system som tændes og slukkes via et radiosystem i selve pæren.

Kan jeg købe noget jeg kan skrue i den orange ting i loftet i stedet for den trådløse ting? Hvad skal jeg købe? Og er det lovligt for mig selv at skifte ud?

Jeg har købt en lejlighed hvor loftsbelysningen er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den fra waoo ser rigtig ud, men du må som sagt ikke selv montere den (selvom det er nemt). Jeg syntes ikke, at 2500 lyder vanvittigt. Det tager jo nok et par timer at udskifte de 6 udtag. Elektrikere (dem jeg har haft med at gøre ihvertfald) acceptere ikke, at man selv indkøber stumper.

Tak for svar! Et par timer? Det ville jeg godt nok blive overrasket over. For hvert udtag skal man skrue ialt 5 skruer ud for at demontere det gamle og 5 skruer i for at montere det nye (2 skruer for udtaget, 3 skruer for ledningerne). Så 30 skruer ud og ind alt i alt.

Jeg tvivler på, at du kan gøre det hurtigere. Din anvisning er noget simplificeret. Det er 20 min. for hver inclusiv kørsel o.s.v. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis